گام به گام با انقلاب اسلامی۵/ رئیس جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان:

دفاع دانش بنیان از کشور رسالت جهاددانشگاهی است

۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۴ کد : ۱۰۳۲۸ تاپ خبر
تعداد بازدید:۶۱۰
رئیس جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان با اشاره به فعالیت های متعدد واحد صنعتی اصفهان در حوزه فرهنگ ، صنعت و فناوری در طول چهار دهه کشور گفت: رسالتی که از گذشته تا به امروز بر دوش جهاددانشگاهی بوده است دفاع دانش بنیان در تمامی حوزه هاست.
دفاع دانش بنیان از کشور رسالت جهاددانشگاهی است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان،  15 مرداد، رییس واحد در آیین رونمایی از دستآوردهای برتر واحد صنعتی اصفهان که با حضور دکتر قاضی عسگر، معاون هماهنگ کننده استاندار -دکتر سید مهدی ابطحی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان  و اصحاب رسانه به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی برگزار شد،اظهار کرد: جهاددانشگاهی سه مقطع حساس را تجربه کرده است. در مقطع اول جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان، سال 59 تا 61  متولی امر فرهنگی در دانشگاه  بوده و همزمان مشارکت جدی در عرصه دانش بنیان در دوران دفاع مقدس را در کارنامه فعالیت خود دارد.

مهندس مرتضی تیموری تاکید کرد: یکی از زرین ترین برگه های لوح افتخارات جهاددانشگاهی دوران دفاع مقدس است  که خوش درخشید و جهادگرایانه تلاش و کوشش کرد و همچون دیگر آحاد مردم با بیگانگان و بسیج جهانی باسلاح علمی  و جهادی مبارزه کرد و در این میان جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان تنها  واحدی بود که دفتر پشتیبانی جنگ تحمیلی را برعهده گرفت.

وی افزود: حدود 200 پروژه تحقیقاتی در آن زمان به دفتر جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان  ارجاع  داده شد  که 50 پروژه آن محقق گردید همچنین تاسیس انجمن رمز ایران نیز به همت جهاددانشگاهی و متاثر از فعالیت جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان در عرصه دوران دفاع مقدس مبتنی بر رمزگذاری بیسیم ها نیز شکل گرفت.

رئیس جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان با بیان اینکه بنیانگذاری سازمان های فرهنگی مثل راه اندازی خبرگزاری ایکنا ، ایسنا و مرکز افکار سنجی از دیگر اقدامات صورت گرفته درآن دروران است، خاطرنشان کرد: در حقیقت تمامی راه اندازی هاو اقدامات صورت گرفته یک خط شکنی در حوزه فرهنگی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه مسیر نیز جهاددانشگاهی در عرصه صنعت و سازندگی ورود پیدا کرد و  با تاکید رهبر معظم انقلاب به مقوله علمی و پژوهشی ورود پیدا کرد.

تیموری باتاکید براینکه در طی 5ماه ابتدای سال جاری پروژه های متعددی را به اتمام رسانده ایم یا در دست اقدام داریم،افزود:  در 11بخش حوزه فرهنگی نیز واحد صنعتی اصفهان  توانسته است در  5 حوزه رتبه برتر کشور را کسب کند و به عنوان تنها واحد جهاددانشگاهی کشور همزمان در 5 حوزه حائز رتبه برتر شد.

وی درادامه تاکید کرد: در جهادانشگاهی سه پژوهشگاه بزرگ و 27 پژوهشکده مستقل و 101 گروه پژوهشی وجود دارد که از این موارد دو گروه پژوهشی در جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان  قراردارد؛  نخست گروه پژوهشی شیمی واحد صنعتی اصفهان است که با کسب رتبه 9 از 101 و گروه پژوهشی برق دومین گروه این واحد با کسب رتبه 12 طبق ارزیابی سال 96 توانسته به این موفقیت دست یابد.

تیموری گفت: در حوزه آموزشی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان رتبه 4 را در تعداد برگزاری دوره های آموزشی و جذب فراگیر در سطح کشور را کسب کرده و این مهم  نشان از توان و همت بالای نیروهای واحد صنعتی اصفهان است.

رئیس جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان عنوان کرد: اصفهان دومین استان دانشگاهی در سطح کشور است و دومین جامعه علمی و دانشگاهی از لحاظ آماری و توانمندی در استان وجود دارد که این  مهم نیز در عرصه جهاددانشگاهی مشاهده می شود.

 وی یادآور شد: با وجود دو واحد جهاددانشگاهی ، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و سه شرکت خدمات فنی و مهندسی و در کل 7 مجموعه درسطح استان ، اصفهان توانسته دومین رتبه  به لحاظ ساختاری در سطح کشور را به خود اختصاص دهد.

 


نظر شما :