رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان:

نامزدهای ریاست جمهوری برنامه های علمی خود را تبیین کنند

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۳ کد : ۳۱۷۶۴ عمومی
تعداد بازدید:۳۵۳
رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان: در فرصت باقی مانده تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، از نامزدها انتظار می رود برنامه های علمی خود را ارائه دهند.
نامزدهای ریاست جمهوری برنامه های علمی خود را تبیین کنند

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: رئیس جمهور به عنوان دومین مقام سیاسی کشور، با قدرت و حق انتخابی که قوانین جاری کشور به وی داده است وظیفه انتصاب اشخاص را در بسیاری از پست های کلیدی کشور دارد که یکی از مهم ترین آن ها در حوزه علم و فناوری است.

مرتضی تیموری افزود: هیچ شخصیت و مقامی در کشور به اندازه رئیس جمهور در عرصه علم و فناوری تأثیرگذار نیست و قطعاً او با انتخاب و تصمیم های خود آینده علمی کشور را رقم می زند، اما متأسفانه عده ای از تحقیق در مورد این وظیفه رئیس جمهور غفلت می کنند و بیشتر به مباحث سیاسی و جناحی می پردازند.

وی تصریح کرد: بخشی از مردم علاوه بر مسائل سیاسی با نگاه صحیحی که دارند، به مسائل اقتصادی و اشتغال نیز توجه می کنند، اما با اقتصاد عاریتی و اشتغال غیر مولد نمی توان شاهد پیشرفت کشور بود،  بنابراین باید توجه داشت که اقتصاد هموار و اشتغال پایدار با نگاه صحیح و توجه ویژه بر دانش و فناوری امکان پذیر است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به خبرنگار سیناپرس اصفهان گفت: ارزیابی رئیس جمهور آینده در حوزه علم و فناوری بسیار مهم است اما ممکن است برخی از نامزدها در تبلیغات خود به آن نپردازند، لذا جامعه فرهیخته دانشگاهی باید این موضوع را به دقت رصد کرده و مردم را از نقش بی بدیل رئیس جمهور در حوزه علم و فناوری آگاه کنند.

وی گفت: در فرصت باقی مانده تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، از نامزدها انتظار می رود برنامه جامع علمی خود را ارائه دهند و بدانند که جامعه دانشگاهی بدون توجه به آمار و نظرسنجی ها، بنابر وظیفه خود نماینده اصلح را انتخاب می کنند.

تیموری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب ایران در اولین توصیه های بیاینه گام دوم انقلاب، توصیه بر علم و پژوهش فرموده اند و دانش را آشکارترین وسیله عزت و قدرت کشور می دانند، همچنین می فرمایند که روی دیگر دانایی، توانایی است پس ما وظیفه داریم برای انتخاب رئیس جمهور آینده کشور، برنامه های علمی نامزدها را بررسی کنیم.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر همه راهی که ما در حیطه دانش پیموده ایم یک آغاز است، ادامه داد: اگر ما در علم و فناوری پر شتاب نباشیم مثال کشتی ساکنی هستیم که موج ها آن را حرکت می دهد اما در حقیقت این کشتی است که باید امواج را بشکند و در مسیر صحیح حرکت نماید.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در پایان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که ما از قله های دانش جهان بسیار عقب هستیم، چه کسی باید این مسأله را جبران کند؟ قوه مقننه؟ قوه قضایه؟ یا قوه مجریه؟ امیدواریم رابطین نامزدها درخواست به حق جامعه دانشگاهی را به آن ها انتقال دهند.


نظر شما :