کتاب " حنا (مطالعات نظری و کاربردی)"  وارد بازار نشر شد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۷ کد : ۶۶۸۵ تاپ خبر
تعداد بازدید:۱۸۷۰
توسط شعبه سازمان انتشارات واحد صنعتی اصفهان کتاب "حنا (مطالعات نظری و کاربردی)" تالیف  دکتر حسن فرح بخش و دکتر امین پسندی پور وارد بازار نشر شد.
کتاب " حنا (مطالعات نظری و کاربردی)"  وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، شعبه سازمان انتشارات واحد صنعتی اصفهان کتاب "حنا (مطالعات نظری و کاربردی)" تالیف  دکتر حسن فرح بخش و دکتر امین پسندی، را چاپ و وارد بازار نشر کرد.

 در طی چند دهه اخیر انتشار منابع و کتب علمی در زمینه کشاورزی به ویژه علوم کشاورزی از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

گیاه حنا علی رغم دارا بودن جایگاه دوم سطح زیر کشت گیاهان دارویی در ایران و نیز کاربردهای گسترده‌ای که در زمینه‌های دارویی، آرایشی بهداشتی و صنعتی دارد ولی منابع محدودی در خصوص آن در سطح ملی موجود ‌می‌باشد.

 یکی از اهداف اصلی انتشار این کتاب معرفی جامع گیاه دارویی- صنعتی حنا و ترغیب دانشمندان و پژوهشگران عرصه کشاورزی و گیاهان دارویی به انجام تحقیقات بیشتر و بررسی زوایای پنهان و رمز گشایی نشده این گیاه با ارزش است.

با توجه به عدم وجود صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی مناسب برای گیاه حنا که ناشی از کم توجهی به آن می‌باشد امید است کتاب حاضر با ایجاد یک بستر تحقیقاتی جدید زمینه‌ای مناسب برای توسعه اقتصادی و تجاری‌سازی گیاه حنا ایجاد نماید.

نوشته حاضر به صورت یک کتاب دانشگاهی تهیه شده و سعی شده است که مطلبی بدون پشتوانه تحقیقاتی در آن قید نشود. بنابراین مطالعه آن برای اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگران مراکز تحقیقاتی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی مفید خواهد بود.

گفتنی است؛ این کتاب با 500 نسخه و 120 صفحه به بازار نشر عرضه شده و علاقمندان می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش و تهیه کتاب با شماره 03133912594 فروشگاه کتاب جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان تماس حاصل نمایند.

 

 

 

 

 


نظر شما :