رئیس جهاد دانشگاهی در دیدار با استاندار اصفهان مطرح کرد:

تمرکز بر پروژه های فناورانه و مبتنی برنیازهای کشور، سیاست جهاد دانشگاهی است

۱۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۴ کد : ۹۴۳۴ تاپ خبر
تعداد بازدید:۶۱۵
طیبی با اشاره به پروژه های مختلف فناورانه در عرصه مختلف توسط جهاددانشگاهی در سطح کشور گفت: تمرکز بر پروژه های فناورانه ومبتنی برتامین نیازهای کشور و نظام، سیاست جهاد دانشگاهی است.
تمرکز بر پروژه های فناورانه و مبتنی برنیازهای کشور، سیاست جهاد دانشگاهی است

به گزارش جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، 19 تیر ماه، رییس جهاددانشگاهی، در دیدار با عباس رضایی استاندار اصفهان اظهار کرد: خیلی علاقه مند بودیم که مجموعه توانمندی های جهاد دانشگاهی را خدمتان ارائه کنیم و پیرامون رفع موانع مجموعه بزرگ دارویی وغذایی شهید مدرس اصفهان تبادل نظر داشته باشیم.

دکتر حمیدرضا طیبی، در ابتدا به معرفی کوتاه جهاد دانشگاهی پرداخت و با بیان چرایی و فسلسفه تشکیل جهاد دانشگاهی گفت: دایره گستره فعالیت جهاد دانشگاهی کل کشور است، در حال حاضر7500 پرسنل در بدنه جهاددانشگاهی در عرصه مختلف علمی و اموزشی و حتی فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

طیبی در بحث تامین بودجه واعتبار جهاد دانشگاهی توضیح داد:  20 درصد از منابع درآمدی و بودجه ای به صورت کمک از دولت دریافت می کنیم و 80 درصد مابقی منابع خود را از فعالیت های تجاری سازی و فناورانه و کارهای آموزشی تامین می کنیم.

وی بابیان اینکه وزاری علوم و بهداشت،معاون برنامه ریزی و بودجه و رئیس نهاد رهبری و رئیس جهاددانشگاهی جز هیئت امنای جهاد دانشگاهی هستند، عنوان کرد: در جهاد دانشگاهی، گروه های پژوهشی تا مرز تولید فناوری فعالیت می کنند. 

رئیس جهاددانشگاهی کشور تصریح کرد: در کل 42 واحد در سطح کشور داریم  که12 واحد  آن در تهران مستقر است،علاه بر واحدها، پژوهشگاه های مستقل نیز چون پژوهشگاه رویان نیز ذیل جهاددانشگاهی فعالیت می کنند.

وی با تاکید براینکه ما مجاز هستیم فعالیت ها خود را در عرصه  پژوهشی تا نیمه صنعتی و تجاری سازی پیش ببریم گفت: ما دارای سه پارک علم و فناروی در سطح کشور هستیم ، در حوزه فرهنگی نیزدانشگاه علم و فرهنگ درتهران و یزد جز جهاددانشگاهی است

 طیبی اذعان کرد: مرکز ملی ذخایر ژنتیکی  و زیستی ایران از دیگر مراکز ذیل جهاددانشگاهی است که با دستور رهبرمعظم انقلاب تشکیل شد واین از افتخارات جهاددانشگاهی است که چنین اعتماد و اعتقادی از سوی رهبر نظام به جهاددانشگاهی است.

 وی در توضیح حوزه محصولات و خدمات جهاددانشگاهی که به ثمره تجاری سازی رسیده است خاطرنشان کرد: سیستم های الکتریکی و برقی مورداستفاده در عرصه های نفت و پالایشگاه و گاز، در زمینه سیستم رانش واگن ها مترو، نمک زدایی نفت خام  به روش الکترواستاتیکی، مته های حفاری، بازوهای بارگیری نفت خام، الکترو فیلترها برای کارخانجات ذوب آهن و سیمان،تمرکز برروی مواد سرامیکی و مواد نسوز، ساخت و طراحی سیستم هایمخابراتی و فرستنده ها ی رادیویی تنها بخشی از عرصه های فعالیتی است.

وی افزود: درزمینه سیستم کنترل تردد و دسترسی ، در بخش تکمیل زنجیره روش تولید ماهی و تولید تور و قفس تولید و پرورش ماهی  و حتی غذای ماهی، در حوزه پزشکی و پژوهشکده رویان و سلول های بنیادی و بحث همانند سازی حیات و اصلاح نژاد و تولید جنین های مرغوب در حیوانات و دام های سبک و سنگین  نیز جهاددانشگاهی ورود جدی داشت است.

 طیبی اذعان داشت:ما در جهاددانشگاهی به دو صوت فعالیت کرده، نخست  نیازهای کشوررا شناسایی و رصد می کنیم و تحت قالب برنامه ششم براساس نیازهای ملی و مزیت های بومی با کار پژوهشی با تشخیص خود  به صورت برنامه های درون سازمانی فعالیت را آغاز می کنیم وصورت دوم آنکه به دنبال آن بوده که ماموریتی هم از سوی نظام و دولت همراه با تامین بودجه آن دریافت کنیم و وارد کار بشویم.

  وی تصریح کرد: فضا برای کاربا صنایع مختلف کشور خوب مهیا شده است، البته همه نگرانی ما این است که شرایط  تغییرنکند و توجه وتمرکز به سمت خارج شویم، جهاد خوب به حوزه های فناورانه کشور ورود کرده و اگر بتوانیم برای سرعت بخشی پروه ها هم افزایی و همکاری داشته باشیم بسیار مثمر ثمر است.

 


نظر شما :