ارائه گزارش طرح مطالعاتی نیازسنجی فرهنگی دانشجویان، ارائه شد

۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۸ کد : ۱۴۰۵۲ فرهنگی
تعداد بازدید:۷۳۵
گزارش طرح مطالعاتی نیازسنجی فرهنگی دانشجویان در شورای مدیران معاونت فرهنگی-اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان، ارائه شد.
ارائه گزارش طرح مطالعاتی نیازسنجی فرهنگی دانشجویان، ارائه شد

به گزارش روابط عمومی جهادانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، 18 آذر ماه، مدیر گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد با حضور در شورای مدیران معاونت فرهنگی-اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان به ارائه خلاصه گزارش طرح مطالعاتی " نیازسنجی فرهنگی دانشجویان " پرداخت.

دکتر قجاوند، از تغییرات سریع فرهنگی خصوصاَ در دانشجویان ، ابهام و تفسیرپذیری واژه "فرهنگ"، محدودیت در بودجه های فرهنگی ، سلیقه ای عمل کردن برخی مدیران فرهنگی، لزوم شناخت دقیق و واقع گرایانه ی جامعه هدف و نیازهای آن ها به عنوان ضرورت های انجام نیازسنجی به شکل مستمر و منظم و به روش علمی نام برد و افزود: انجام برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی بدون نیازسنجی و مخاطب شناسی مانند ورود به یک اتاق تاریک بدون در دست داشتن چراغ و روشنایی است و اولین گام در امور فرهنگی نیازسنجی است، لذا بدون نیازسنجی دقیق انجام فعالیت های فرهنگی کاری بیهوده و ابتر است.

وی، در ادامه به بیان اهداف تحقیق، روش تحقیق، معرفی جامعه آماری، روش نمونه گیری، ابزار جمع آوری اطلاعات و نحوه تجزیه و تحلیل آن ها و خلاصه ای یافته ها پرداخت.

همچنین دکتر سید مهران نحوی، معاون فرهنگی-اجتماعی دانشگاه با قدردانی از انجام تحقیق مذکور، با توجه به کاربردی بودن و گستردگی ابعاد تحقیق خواستار بهره مندی و استفاده از این طرح مطالعاتی در برنامه ریزی فرهنگی دانشگاه شد.

 


نظر شما :