توسط دانشجویان علمی-کاربردی جهاددانشگاهی اصفهان:

وب سایت  بانک ایده  طراحی شد

۲۴ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۹ کد : ۱۴۱۰۸ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۸۲۱
بمنظور حمایت از ایده های کارآفرینانه، وب سایت "  بانک ایده "  طراحی شد.
وب سایت  بانک ایده  طراحی شد

بمنظور حمایت از ایده های کارآفرینانه، وب سایت"  بانک ایده "  طراحی شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، توسط دانشجویان مرکز علمی-کاربردی جهاددانشگاهی اصفهان، در نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان مراکز علمی-کاربردی استان، در سیتی سنتر اصفهان، وب سایت"  بانک ایده "  رونمایی شد.

از آنجا که ثبت ایده­ های فکری باعث می­ شود تا انگیزه افراد برای استفاده از سرمایه های ذهنی و مادی بمنظور توسعه فناوری افزایش یابد و از طرف دیگر شناسایی، هدایت و حمایت ایده­ ها باعث تسهیل مسیر تجاری­ سازی آنها تا رسیدن به نقطه ثروت آفرینی می ­شود، برقراری تعامل و ارتباط موثر با ایده ­پردازان و ایجاد مکانیزم مشخص بمنظور جمع­آوری، بررسی، انتخاب و اجرایی نمودن ایده ­ها و استفاده از ظرفیت­ های ملی در حل مسائل تحقیقاتی امری مفید و لازم به نظر می رسد.

در راستای نیل به اهداف فوق، حمایت از ایده­ های خلاقانه، توانمندسازی ایده ­پردازان، پرورش و پردازش ایده ­های جدید برای ارائه به بازار هدف و جذب سرمایه ­گذار برای پیاده ­سازی ایده­ ها در قالب مشاغل نوپای دانش­بنیان " وب سایت بانک ایده " طراحی و ساخته شده است.

 این سایت به سفارش دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، بمنظور حمایت از ایده های کارآفرینانه دانشجویان، کارمندان و مدرسین مراکز علمی کاربردی استان، ایجاد شده که قابلیت گسترش به یک پروژه ملی را دارد.

 این پروژه چند فاز طراحی و اجرا دارد که فاز اول آن طراحی شده و قابلیت اجرا دارد. در نمونه اولیه طراحی شده در هر مرکز دانشجویان، کارمندان و مدرسین صاحب ایده ، ایده خودر را در سایت ثبت می کنند. ایده­های ثبت شده، توسط مسئول دفتر کارآفرینی مرکز داوری اولیه می­شود. سپس طرح های برگزیده ازطرف هر مرکز به دانشگاه جامع استان ارسال شده و توسط شورای کارآفرینی استان بررسی و داوری می شود و در صورت تایید در مرحله بعدی که همان مرحله اجرای ایده است قرار می گیرد.

در واقع وب سایت بانک ایده، یک فضای مجازی برای ارزیابی ایده های دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی است.

در فاز دوم تکمیل سایت مقرر شده که دایره داوری طرح ها گسترده ­ترشود و در وب سایت بانک ایده از داوران خارج از مراکز و مستقر در دانشگاه های دیگر یا مراکز پژوهشی دیگر استفاده شود. همچنین پنل سرمایه گذار به سایت اضافه می شود که به سرمایه گذاران این امکان را می­دهد که خلاصه طرح ­های دانشجویان علمی کاربردی را به صورت محدود مطالعه نمایند و در صورت تمایل با دانشجویان از طریق دانشگاه ارتباط برقرار نمایند.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه در این وب­سایت کاربران از نظر سطح دسترسی متمایز می شوند از مالکیت معنوی ایده ها تا رسیدن به مرحله اجرا کاملا حفاظت می شود.

 

 


نظر شما :