با عقلانیت کافی، مرحله شناخت همسر، ترسناک نخواهد بود

۳۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۲ کد : ۱۴۳۴۶ فرهنگی
تعداد بازدید:۶۲۵
دکترای روانشناسی و مشاوره ازدواج گفت: مرحله شناخت و آشنایی در مورد همسر ممکن است مرحله ترسناکی باشد ولی اگر عقلانیت کافی و انتخاب آگاهانه انجام شود دیگر ترسناک نخواهد بود.
با عقلانیت کافی، مرحله شناخت همسر، ترسناک نخواهد بود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، 26 آذر ماه، توسط گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد، چهارمین جلسه از نشست تخصصی ازدواج در فرهنگ دانشگاهی با عنوان الفبای عشق درسالن اندیشه ی مجموعه شهید خرازی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

دکتر احسان شاهپیری، دکترای روانشناسی و مشاوره ازدواج از نداشتن توانایی همدلی، کنده نشدن از روابط قبلی، داشتن تفریحات ناسالم و نامشروع، حساسیت خیلی زیاد یا بی خیالی نسبت به زمان، داشتن وسواس فکری، به عنوان علایم هشدار در همسریابی نام برد و از دانشجویان خواست کاملاً در مرحله آشنایی مراقب این موارد باشند زیرا کوچکترین بی توجهی و سهل انگاری در این موارد باعث بروز مشکلات جدی در زندگی آینده خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم داشتن مهارت های کافی در مرحله شناخت و آشنایی در مورد همسر گفت: این مرحله ممکن است مرحله ترسناکی باشد ولی اگر عقلانیت کافی و انتخاب آگاهانه انجام شود دیگر ترسناک نخواهد بود.

این مشاور ازدواج در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی تکنیک بدل یابی و نیز تبیین رابطه عشق و خانه و رابطه آن ها با ازدواج پرداخت و در پایان به سؤالات حاضرین جواب داد.

در این نشست که با حضور نمایندگانی از کانون مشاوره خانواده ازدواج، امور فرهنگی دانشگاه و جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و تعدادی از دانشجویان برگزار شد حاضرین به ارئه دیدگاه و نظرات خود پرداختند.


نظر شما :