سومین همایش «مدیریت بلایا و سوانح» توسط جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان برگزار شد

۲۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۹ کد : ۱۵۲۲۰ آموزش و کارآفرینی
تعداد بازدید:۷۹۲
سومین همایش یک روزه «مدیریت بلایا و سوانح» به درخواست دفتر مدیریت بحران استانداری اصفهان برگزار شد.
سومین همایش «مدیریت بلایا و سوانح» توسط جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، معاون آموزشی این واحد گفت: 26 دی ماه، سومین همایش یک روزه «مدیریت بلایا و سوانح» 1398، در شهر داران از توابع استان اصفهان، به درخواست دفتر مدیریت بحران استانداری اصفهان، توسط این معاونت برگزار شد.

مهندس ذبیح الله قجاوند افزود: در این همایش که اعضای شورای مدیریت بحران شهرستانهای بوئین و میان دشت، تیران و کرون، چادگان، خوانسار، داران، فریدون شهر و گلپایگان حضور داشتند، در خصوص بحران های محتمل در محدوده این شهرستان ها، تاب آوری زیرساخت های شهری، سیلاب، مخاطرات جوی، سناریوهای مواجه و واکنش در برابر بحران صحبت شد.

وی بیان داشت: از بین ۴۳ بحران اصلی که در دنیا شناخته شده است، ۳۴ مورد آن در ایران محتمل است که از بین آنها، استان اصفهان مستعد ۲۶ نوع بحران شناخته شده است. سیل از جمله بحران های طبیعی است که فراوانی وقوع آن در سال های اخیر روند افزایشی داشته و در حال حاضر مهمترین مخاطره طبیعی در دتیا است و خسارات ناشی از آن همه ساله بخشی از کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. در 60 سال گذشته (1330 تا 1390) در حدود 6 هزار و 100 واقعه سیل در کشور گزارش شده که حدود 50 درصد آن در 2 دهه اخیر روی داده است.

قجاوند تصریح کرد: می توان با برگزاری این همایش ها و اطلاع رسانی پتانسیل خطرپذیری منطقه، ارتقاء دانش و توانمندی دست اندرکاران این حوزه، و مدیریت صحیح، زیان های ناشی از بحران را به حداقل ساند و حتی تهدیدها را به فرصت تبدیل نمود.

گفتنی است؛ دو همایش قبلی «مدیریت بلایا و سوانح» در سال گذشته در شهرستان های شهرضا و کاشان با حضور اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان های مجاور برگزار شد.


نظر شما :