نماینده‌ی مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد:

جریان موفق جهاددانشگاهی علی‌رغم بی‌مهری‌ها/ وجود عقبه‌ی فکری قوی بین نیروهای این نهاد

/۴۰ سال خودباوری با جهاددانشگاهی (۳)/
۲۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۶ کد : ۲۰۳۸۶ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۵۴۳
دکتر بانکی‌پور گفت: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای انقلابی است که علی‌رغم فراز و فرودها و بی‌مهری‌ها در طول سالیان گذشته، اما یک جریان موفقی در کشور محسوب می‌شود.
جریان موفق جهاددانشگاهی علی‌رغم بی‌مهری‌ها/ وجود عقبه‌ی فکری قوی بین نیروهای این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان، مهندس مرتضی تیموری رییس جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان، در آستانه‌ی چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی با دکتر امیرحسین بانکی‌پور نماینده‌ی مردم اصفهان در مجلس یازدهم، دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده‌ی مردم اصفهان در مجلس یازدهم با تاکید بر ضرورت تحقق پروژه‌های مهم جهاددانشگاهی، گفت: یکی از خصوصیات مهم پروژه‌های جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان تمرکز بر موضوعات مورد نیاز کشور چون آب و امنیت است که لازمه‌ی همه‌ی حاکمیت‌ها و جوامع خواهد بود.

دکتر بانکی‌پور افزود: لازمه‌ی تحقق بسیاری از پروژه‌ها در شرایط کنونی کشور، داشتن نگاه ملی در تحقیقات و پروژه‌ها است؛ در حقیقت به پژوهشگران این نهاد توصیه می‌کنم بُعد ملی دادن به مطالعات شرط تحقق است.

وی ابراز کرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای انقلابی است که علی‌رغم فراز و فرودها و بی‌مهری‌ها در طول سالیان گذشته، اما یک جریان موفقی در کشور محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: یکی از رموز ماندگاری جهاددانشگاهی در طول سال‌های گذشته، عقبه‌ی عاطفی و فکری قوی بین نیروهای این نهاد است.

دکتر بانکی‌پور تصریح کرد: توجه به ریشه‌ها و اعتبارات گذشته چون نیروهای بازنشسته و پیشکسوت جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان که بدنه‌ی نیرویی قوی و سالمی بوده‌اند، بسیار حایز اهمیت است.

وی در پایان توصیه کرد: تمرکز خاص بر امور پژوهشی به‌جای توسعه‌ی موسسات آموزش عالی، موفقیت روزافزون جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان را تضمین خواهد کرد.

 

تشریح افتخارات

در ادامه، رییس جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان به تشریح ویژگی‌ها و فعالیت‌های جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان از بدو تاسیس تاکنون پرداخت و افزود: راه‌اندازی دفتر پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس، طراحی اولین پهباد کشور به‌منظور تصویربرداری از مناطق عملیاتی دشمن و ساخت دستگاه رمزنگار صوت و متن در دوران دفاع مقدس، تنها بخشی از فعالیت‌های این واحد درگذشته است.

وی، طراحی، ساخت و نصب بالن‌های هیدروژنی در حوزه‌ی پدافند غیرعامل و حفاظت از تاسیسات حیاتی کشور، طرح بالن‌های حرارتی تحت عنوان طرح‌های شهید آذری به‌منظور نصب و ایجاد آنتن‌های مخابراتی و عکس‌برداری از مناطق مختلف دشمن و هم‌چنین استفاده در حوزه‌ی جنگ روانی، ساخت گرم‌کن‌های شیمیایی، خنثی‌کننده‌ی بمب‌های شیمیایی و دستگاه حمل کاتیوشا را از دیگر طرح‌ها و پروژه‌های مهم جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان در دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

مهندس تیموری فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان به‌ویژه در حوزه‌ی فعالیت‌های دفاعی را ادامه‌دار عنوان کرد و گفت: با توجه به تهدیدات دشمنان و ایادی استکبار جهانی، بخشی از فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان هنوز معطوف به مباحث دفاعی و دفاع دانش‌بنیان است؛ به‌نحوی‌که برخی از پروژه‌هایی که در زمان جنگ انجام می‌شد، هم‌اکنون بهینه‌سازی شده است.

وی در ادامه به بحث‌های مرتبط با تحقیقات و مطالعات صورت گرفته در معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان مرتبط با آب، گروه‌های ژئوشیمی، کشاورزی و محصولات فنی و مهندسی پرداخت و عنوان کرد: در حال حاضر به مدد تلاش پژوهشگران جوان جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان، در مسیر تولید دانش در زمینه‌های مورد نیاز کشور و استان هستیم.

مهندس ابوذر پورمدنی معاون پژوهشی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان نیز در این نشست در تشریح اقدامات مطالعاتی و علمی این معاونت در موضوع مهم آب شرب، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین تحقیقات علمی که در معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان در سال‌های اخیر صورت گرفته، تمرکز و توجه بر موضوع آب‌های ژرف و تامین آب شرب از این طریق است.

وی متذکر شد: ادامه‌ی تحقیقات علمی و مطالعات تخصصی در این زمینه یکی از ضروریات مهم برای آینده‌ی کشور است که می‌طلبد نمایندگان مجلس یازدهم به‌ویژه مجمع نمایندگان استان اصفهان نظر و توجه ویژه‌ای برای تداوم این پروژه‌ی علمی داشته باشند و حمایت‌های خود را معطوف به این مسیر تحقیقاتی کنند.

در ادامه‌ی این نشست نیز معاونان آموزشی و فرهنگی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان به تبیین سیاست‌ها و برنامه پرداختند.

 


نظر شما :