در آستانه چهلمین سالروزتشکیل جهاد دانشگاهی

بازدید رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان از پارک علم و فناوری البرز

۰۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۶ کد : ۲۰۸۰۸ پژوهشی تاپ خبر
تعداد بازدید:۷۰۵
در آستانه چهلمین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، به دعوت و هماهنگی واحد صنعتی اصفهان، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، از پارک علم و فناوری البرز بازدید کرد.
بازدید رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان از پارک علم و فناوری البرز

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، 5 مرداد، در آستانه چهلمین سالروزتشکیل جهاد دانشگاهی، دکتر ابطحی رئیس و دکتر ارباب شیرانی معاون پژوهش و فناوری  دانشگاه صنعتی اصفهان با  همراهی دکتر پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی ، مهندس مرتضی تیموری رییس و ابوذر پور مدنی معاون پژوهشی واحد صنعتی اصفهان، مهندس عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز و نیز مدیران واحدها و پژوهشکده های مستقر در مجموعه  از بخش های مختلف مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و نیز دستاوردهای پارک علم و فناوری البرز بازدید و با بخش های مختلف این مجموعه عظیم علمی و فناوری، آشنا شدند.
در این بازدید معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با تشریح بخشی از توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف علمی و فناوری خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی پلی بین دانشگاه و جامعه بوده و تلاش می کند با نگاه علمی و کاربردی به نیازهای جامعه و کشور پاسخ مناسب دهد.
دکتر پورعابدی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی بیش از ۷ هزار نیرو در سراسر کشور دارد افزود: این نهاد انقلابی همواره تلاش می کند با انجام طرح ها و پروژه ها در سراسر کشور با رفع  نیازهای جامعه و کشور به درآمدزایی بپردازد و ثروت آفرینی کند.
وی به اشاره به سند چشم انداز جهاد دانشگاهی گفت: براساس دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی،  جهاد دانشگاهی تلاش دارد نقش خود را در برنامه ها و ماموریت های مختلف از جمله نقشه جامع علمی کشور ایفا نماید.
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی اعلام کرد: درآستانه چهلیمن سالگرد تاسیس نهاد مقدس جهاد دانشگاهی اعلام می کنیم همواره مدل ما شناسایی مشکلات و نیاز ها و انجام علمی و تحقیقاتی پروژه ها براساس نیازهای کشور است و در این زمینه از همه امکانات فنی، دانشی و تخصصی و نیروی انسانی خود در سراسر کشور استفاده می کنیم.


تاکید همکاری دانشگاه با مراکز علمی و فناوری

مهندس عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز و رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای  جهاددانشگاهی نیز در این بازدید بر همکاری دانشگاه با مراکز علمی و فناوری تاکید کرد و یادآور شد: برای ایجاد ارتباط سازنده و ثمربخش بین دانشگاه و صنعت همکاری همه جانبه پارک های علم و فناوری، دانشگاه ها و صنایع یک ضرورت انکارناپذیر است.

بازدید از دستاوردهای پارک البرز و مجتمع برای ما افتخارآمیز بود

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این بازدید  با اشاره به اینکه پارک ها ، مراکز رشد علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و فناور نقش مهمی در تولید ثروت و توسعه بسترهای کارآفرینی دارند گفت:در این بازدید شاهد دستاوردهای افتخارآفرین جهاد دانشگاهی در زمینه ها و بخش های مختلف بودیم و این برای ما افتخارآمیز بود.
 
دکتر ابطحی با تاکید برای همکاری جهاد دانشگاهی با دانشگاه صنعتی و مجموعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی و پارک های استان اصفهان گفت: همکاری و هم افزایی بین نهاد های موثر در این حوزه بویژه جهاد دانشگاهی و دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری  و شهرک علمی و تحقیقاتی می تواند زمینه ساز توسعه علمی و فناوری کشور و ایجاد بستر کارآفرینی و اشتغال باشد.
وی با اشاره به اینکه اکوسیستم نوآوری و فناوری در استان اصفهان با شروع به کار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شکل گرفت بر همکاری نزدیک بین جهاد دانشگاهی، مجموعه شهرک علمی و تحقیقاتی  در کنار دانشگاه های استان تاکید کرد.
دکتر ابطحی بر همکاری با جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف بویژه ، صنعت نفت،  نفت و انرژی و صنایع مرتبط، نساجی، بیومواد،توسعه آزمایشگاه های مرجع،  بیابان زدایی و مساله کویرو  سایر زمینه های همکاری تاکید کرد و خواستار حضور هم افزایانه جهاد دانشگاهی در این زمینه ها شد.

همچنین، رییس دانشگاه صنعتی اصفهان در جلسه ای با دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهادانشگاهی ضمن جمع بندی بازدید انجام شده بر گسترش همکاری های آن دانشگاه با جهاددانشگاهی تاکید شد. 

 گفتنی است؛ این بازدید با هماهنگی و دعوت واحد صنعتی اصفهان صورت پذیرفت.


نظر شما :