معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان خبر داد:

شناسایی نیازهای فرهنگی دانشجویان در قالب یک طرح تحقیقاتی

۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۸ کد : ۲۱۷۴۳ عمومی فرهنگی
تعداد بازدید:۵۳۴
 معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: در نظر داریم تا با طرح مدل نیازسنجی فرهنگی و با شناسایی نیازهای فرهنگی دانشجویان به مشکلات آنها پاسخ دهیم و تاکنون ۱۶۰۰ پویه از نیازهای دانشجویان را بررسی و مدل فرهنگی ارائه کرده ایم.
شناسایی نیازهای فرهنگی دانشجویان در قالب یک طرح تحقیقاتی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، معاون فرهنگی واحد در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اساس شکل گیری جهاد دانشگاهی بر مبنای مسائل فرهنگی شکل گرفت و در این بخش در جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان تولید اولین نرم افزار قرآنی کشور از شاخص ترین طرح ها است و تا امروز چندین پروژه فرهنگی مختلف نیز شکل گرفته است.

احمد پایداری افزود: طرح دیگر مشاوره دانشجویی بود که صندوقی در دانشگاه ها نصب و دانشجویان مسائل خود را در آن مطرح می کردند. کارشناسان جهاد به سوالات پاسخ می دادند و اکنون بیش از ۹ هزار مکاتبه و نامه در این عرصه در این طرح انجام شده و اکنون در قالب یک طرح مطالعاتی در حال بررسی است تا روند مباحث و مشکلات روانشناسی در این چند سال مشخص شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان (دوشنبه_۱۳ مرداد)  گفت: تشکیل باشگاه محیط زیست منطقه ۸ کشور از دیگر طرح های فرهنگی است که شامل استان های یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان است که با برگزاری همایش های مختلف در این حوزه درصدد رفع مشکلات زیست محیطی هستیم، همچنین دفاع سه دقیقه ای از پایان نامه به منظور افزایش توانایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دفاع از پایان نامه ها است که در بخش فرهنگی انجام می شود.

به گفته پایداری، انتشارات ذیل معاونت فرهنگی بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در واحدهای مختلف منتشر کرده و صندوق قرض الحسنه دانشجویان جهاد دانشگاهی بدون تشریفات بانکی به دانشجویان وام می دهد. تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در قالب ۱۲۰۰ فقره وام به دانشجویان ارائه شده است.

وی برگزاری سوگواره شعر عاشورایی را دیگر طرح شاخص معاونت فرهنگی عنوان کرد و گفت: حدود ۱۰۰ شاعر از سراسر دنیا در این برنامه شرکت کردند و در نهایت ۲۰ شعر انتخاب در قالب یک کتاب منتشر شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان ادامه داد: در برنامه های آینده جهاد دانشگاهی در نظر داریم برگزاری همایش ها و مناظرات دانشجویی را با توجه به شرایط کشور توسعه دهیم. همچنین طرح های مطالعاتی و جشنواره های ادبی و محیط زیستی داشته باشیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به مدل نیازسنجی فرهنگی اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه کار بدون مطالعه بیهوده است، مطالعات فرهنگی را در دستور کار داریم.

پایداری افزود: در این حوزه حدود سه سال است با قوت در حال فعالیت هستیم تا با شناسایی نیازهای فرهنگی دانشجویان به مشکلات آنها پاسخ دهیم. شناسایی نیازهای فرهنگی دانشجویان در قالب یک طرح تحقیقاتی برای نخستین بار در کشور در اصفهان انجام شد و به یک مدل فرهنگی رسیدیم. تاکنون ۱۶۰۰ پویه از نیازهای دانشجویان را بررسی و مدل فرهنگی ارائه کرده ایم.

منبع:ایسنا


نظر شما :