چهارمین گردهمایی غیرحضوری معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار شد/ بررسی اجرای فعالیت‌های فرهنگی در شرایط کرونایی

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰ کد : ۲۲۷۹۰ فرهنگی
تعداد بازدید:۶۲۱
هشتادوپنجمین گردهمایی معاونان فرهنگی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی سراسر کشور (چهارمین گردهمایی غیرحضوری) با محوریت «هم‌اندیشی پیرامون چگونگی برنامه‌ریزی، تقویم اجرایی و چالش‌های فعالیت‌های فرهنگی در شرایط کرونایی ترم تحصیلی جدید دانشگاه‌ها» برگزار شد.
چهارمین گردهمایی غیرحضوری معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار شد/ بررسی اجرای فعالیت‌های فرهنگی در شرایط کرونایی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، گردهمایی غیرحضوری معاونان فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی و گردهمایی حضوری معاونان فرهنگی استان تهران و روسای سازمان‌ها و مراکز تخصصی فرهنگی سراسر کشور، سه‌شنبه، 25 شهریور در سالن اجتماعات سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در این مراسم با تبریک سال تحصیلی جدید، بیان کرد: چهارمین گردهمایی مجازی معاونان فرهنگی برای استفاده‌ از نظرات دوستان در این حوزه برگزار شده است. مسایل جاری واحدهای سازمانی در دانشگاه‌ها و کارنامه‌ی موفق واحدها در این گردهمایی‌ها، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که حوزه‌ی فرهنگ در ایام کرونا آسیب زیادی دیده و همه‌ی نهادها در این زمینه آسیب دیده‌اند، گفت: در این بین، نهادی موفق است که خود را زودتر با این شرایط تطبیق بدهد.
 
دکتر علیزاده افزود: همه‌ی فعالیت‌های فرهنگی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی را نمی‌توان آنلاین و در فضای مجازی اجرا کرد. اساس فرهنگ بر تعامل، حضور و مشارکت است و این نکته نباید ما را به اشتباه بیندازد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در ادامه با اشاره به این‌که استفاده‌ی فرهنگی از فضای مجازی، حداقلی است، گفت: باید وجه ممیزه‌ی ما در این شرایط با ارایه‌ی برنامه‌های مجازی‌محور نسبت به نهادهای دیگر مشخص شود؛ تراز این‌گونه برنامه‌ها باید در حد ملی و حتی بین‌المللی دیده شود و جهاددانشگاهی در ستاد نیز درصدد فراهم‌‌آوردن زیرساخت‌های لازم است.

وی با اشاره به نوشتن برنامه‌ی هفتم توسعه‌ی جهاددانشگاهی و سهم مهم بخش فرهنگی در این برنامه، اظهار کرد: آسیب‌شناسی برنامه‌ی ششم، مقدمه‌ی برنامه‌ی هفتم توسعه‌ی جهاددانشگاهی است و با توجه به شرایط کرونایی، نوشتن برنامه سخت است و برنامه‌ی هفتم توسعه‌ی فرهنگی را باید متناسب با این دوران نوشت.

دکتر علیزاده با توجه به در پیش بودن انتخابات امسال آمریکا و انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده‌ در کشور، تاکید کرد: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی ایسپای جهاددانشگاهی، آمادگی پوشش این رویدادها را به نحو احسن در برنامه‌های خود دارند؛ موج اول نظرسنجی ایسپا درباره‌ی انتخابات 1400 شروع شده است و مشی ما مانند گذشته، تشویق به حضور حداکثری مردم و انتخاب نامزد اصلح است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با بیان این‌که قرار نیست برنامه‌های موفق‌ در حوزه‌ی فرهنگی را کنار بگذاریم، ابراز کرد: ارتباط مستمر با واحدهای سازمانی و بررسی مشکلات آن‌ها، به‌صورت ماهانه و مجازی برگزار خواهد شد و مسایلی مانند چگونگی عضوگیری دانشجویان در شرایط کرونایی سال تحصیلی جدید، مورد بررسی بیشتر قرار می‌گیرد.

در ادامه‌ی این گردهمایی، موضوعات روزی مانند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و ارایه‌ی نتایج نظرسنجی در این زمینه و هم‌چنین انتخابات 1400، لزوم اتخاذ اقدامات متناسب فرهنگی در شرایط کرونایی، رتبه‌ی مناسب فرهنگی مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در کشور، اقدامات متناسب خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در شرایط فعلی کشور، مشارکت دانشجویان در کارهای فرهنگی، ضرورت و اثربخشی شبکه‌سازی واحدهای سازمانی، تولید محتوای فرهنگی اثربخش و هدفمند، لزوم ایجاد زیرساخت‌ها در شرایط کرونا و اقبال کم برای شرکت در برنامه‌های ستادی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، شرکت‌کنندگان در این گردهمایی، یاد و خاطره‌ی همکاران درگذشته به‌ویژه مرحوم محمدرضا آقایی مدیر امور فرهنگی دانشجویی موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی را گرامی داشتند


نظر شما :