گفت وگوی اختصاصی دکتر طیبی با اداره روابط عمومی واحد صنعتی اصفهان :

انجام پروژه های فناورانه براساس مزیت های بومی و نیاز کشور در دستور کار واحدهای جهاددانشگاهی

۱۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۵ کد : ۲۴۳۲۳ عمومی
تعداد بازدید:۴۶۱
رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به موفقیت های روزافزون پروژه های فناورانه این نهاد،گفت: یکی از درخواست های ما از همه واحدهای جهاددانشگاهی این است که براساس نیازهای ملی و مزیت های بومی وتوانمندی های خود کارهای فناورانه شاخص داشته باشند.
انجام پروژه های فناورانه براساس مزیت های بومی و نیاز کشور در دستور کار واحدهای جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، دکتر حمید رضا طیبی، 7 آبان ماه، در حاشیه دیدار با استاندار اصفهان و بازدید از طرح های فناورانه واحد صنعتی اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه در سفر یک روزه خود به اصفهان، از چهار پروژه  فناورانه در جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان بازدید کردم که هر چهار پروژه طرح های فناورانه خوبی است.

وی در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی  واحد صنعتی اصفهان، افزود: مطالعات  اولیه و پایلوت این پروژه ها  در واحد صنعتی اصفهان انجام شده که البته یکی از این چهار پروژه را به عنوان طرح فناورانه کشوری کمک کرده ایم وامیدواریم این پروژه ها را به صورت صنعتی در مجموعه شیمیایی-دارویی شهید مدرس اصفهان راه اندازی کنیم.

طیبی تصریح کرد:  یکی از درخواست های ما از همه واحدهای جهاددانشگاهی این است که براساس نیازهای ملی، مزیت های بومی و استان وتوانمندی های خود کارهای فناورانه شاخص داشته باشند و برنامه ریزی جدی کنند که این طرح ها بتواند مشکلات و وابستگی های کشور را رفع کند.

وی تاکید کرد: همچنین دراین سفر از مجموعه شیمیایی- دارویی شهید مدرس (منطقه نجف آباد-تیران) بازدید کردیم، خوشبختانه در آخرین مصوبات هیئت دولت 2هزار هکتار از زمین های این منطقه یاد شده را به جهاددانشگاهی واگذار کرد که راه اندازی اولیه انجام شده است.

رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: در دیداری که با استاندار اصفهان داشتیم، خبر از برنامه جامع برای این مجتمع شیمیایی- دارویی تحت عنوان" شیمی پارک " دادیم و اطمینان خاطراز سوی جهاددانشگاهی به مسئولان استان برای راه اندازی سریع این مجتمع انجام شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار روابط عمومی واحد صنعتی اصفهان، بیان کرد: الحمد الله اغلب پروژه های فناورانه تعریف شده در جهاددانشگاهی کشور یکی پس از دیگری در حال تحقق پیدا کردن و به ثمر نشستن هستند که به طور قطع به اطلاع عموم خواهیم رساند.

طیبی توضیح داد: کار فناورانه ما در زمینه اصلاح نژاد دام به طور تقریبی به پایان رسیده و این پروژه تحت قالب یک شرکت، تولید صنعتی خود را برای تامین نیازهای ملی و حتی صادرات شروع کرده است.

وی افزود: در بحث بذرهای هیبریدی به موفقیت های خوبی رسیده ایم، همچنین سهم جهاددانشگاهی در زمینه سیستم رانش واگن مترو  که نقش اساسی در پروژه طراحی و ساخت یک رام قطار ملی مترو دارد، به خوبی پیش رفته است.


نظر شما :