خبر تکمیلی/به مناسبت ۲۷دی، روز شهدای جهاددانشگاهی؛

مراسم بزرگداشت شهدای جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان برگزار شد

۲۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۸ کد : ۲۷۰۶۱ عمومی
تعداد بازدید:۴۹۶
مراسم گرامی داشت یاد و نام وخاطره  شهدای جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با حضور پیشکسوتان این واحد، برگزار شد.
مراسم بزرگداشت شهدای جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، پیش  ازظهرامروز(24دی ماه)  مراسمی در واحد صنعتی اصفهان به مناسبت 27دی، روز شهدای جهاددانشگاهی و  گرامی داشت یاد و نام وخاطره  شهدای این واحد، در سالن جلسات، برگزار شد.

در این مراسم که با حضور خواهر شهید فرامرز آذری و تنی چند از پیشکسوتان وهمرزمان شهدای جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان دردوران دفاع مقدس به صورت مجازی برگزار شد، یاد و نام چهارشهید شاخص این واحد شهید فرامز آذری، شهید محمد حسین زریباف، شهید حسین مقیمی زاده و شهید عبدالله فرهادی گرامی داشته شد.

در ابتدای این دیدار رضا کازرونی معاون اسبق فرهنگی جهاددانشگاهی واحد صنعتی  اصفهان و از دوستان شهید آذری  بیان کرد: شهید فرامرزآذری  جزء نخبه های دانشجویی بود، آن شهید وارسته، دارای رتبه دو رقمی رشته ریاضی و فیزیک و فارغ التحصیل رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی اصفهان بود، استعداد فوق العاده ای درامر تحصیل علمی و دانش داشت و همواره ایده های نویی را خلق می کرد.

وی یادآور شد: خاطرم هست که سخت ترین درس های رشته مهندسی برق را فقط با 48 ساعت مطالعه، به بهترین شکل ممکن قبول می شد و نمره می‌گرفت، علی رغم آنکه اغلب روزهای ترم تحصیلی اش را در جبهه های جنگ حق علیه باطل می گذراند.

معاون اسبق فرهنگی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان توضیح داد: شاخص ترین خصیصه شهید آذری این بود که کمترین دلبستگی به دنیا نداشت، امروز بدون شک رمز موفقیت همگی، زیرپا نهادن نفس هاست.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد ما به جایی برسیم و اگر قراراست ادعای ما پیروی از راه شهدا باشد، باید بدانیم که شهدا کمترین وابستگی به دنیا و تعلقات آن نداشته و نفسشان رها و آزاد بود.

کازرونی ادامه داد: اگر ما از نفس آزاد شویم، فکرها آزاد می شود وزمانی که فکر آزاد شد، ایده‌هایی تولید می‌شود که ثمرات آن تا 50 سال آینده کاربردی است.

وی اذعان داشت: پهپاد یک ایده بود که توسط شهید آذری در دوران دفاع مقدس برای اولین بار به یک تکنولوژی فوق العاده تبدیل شد و امروز کاربرد آن را در سطح وسیع  توسط سپاه پاسداران شاهدیم.

معاون اسبق فرهنگی جهاددانشگاهی واحد صنعتی  اصفهان خاطرنشان کرد: پهپاد آن زمان با نام (پرنده قابل کنترل) جزء ایده های شهید آذری برای عکس برداری از پشت جبهه های دشمن بود که در دفتر پشتیبانی جنگ جهاد‌دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

وی ابراز کرد: با صراحت بیان می‌کنم در چشمان شهید آذری کمترین تعلق خاطری به پُست های دنیایی، میز و صندلی و ریاست نبود، آن شهید هیچگاه کیسه ای برای آینده خود ندوخته بود، من در دوران دفاع مقدس خواب به چشم شهید آذری و شهید مقیمی زاده ندیدم.

 درادامه خواهر شهید آذری ضمن تاکید بر وارستگی و عدم دلبستگی شهید آذری به تعلقات دنیایی، پُست و مقام خاطرنشان کرد: شهید آذری قید و بندی با نام و شهرت نداشت و گمنامی را انتخاب کرده بود و این گمنامی پس از شهادت نیز ادامه دارد.

وی افزود: ویژگی بارزی که از برادر شهیدم در یاد دارم این است که با وجود همه چنب و جوشی که  داشت هرگز نمی خواست نام و یادی از او مطرح باشد و راه گمنامی را چه در زمان حیا ت و چه پساز شهادتش برگزید.

خواهر شهید آذری تصریح کرد: آن شهید حتی بسیاری از اقدامات و فعالیت هایش را به نزدیکان و خانواده‌اش نمی گفت و ما پس از شهادت، متوجه بسیاری از آنها شدیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه در دوران پس از دفاع مقدس نسبت به شهدا غفلت کرده ایم گفت: وابستگی عاطفی من به شهید آذری به میزبانی والا بود که هرگز گمان نمی‌کردم پس از شهادت شهید آذری در این دنیا زنده بمانم ولی افسوس که دچار غفلت شده‌ایم.

همچنین سعید ماجد رئیس اسبق مرکز کامپیوتر و برق و عضو سابق هیئت علمی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، دراین جلسه بیان کرد: ما با شهید آذری و مرحوم دکتر برنجکوب  از زمان دانشجویی و تحصیل رشته مهندسی برق مانوس بودیم.

همرزم شهدای جهاددانشگاهی تاکید کرد: نگاه شهید آذری و مرحوم برنجکوب درایجاد ساختارها برای به ثمر نشستن پدیده ها، یکسان بود؛ هر دو شهید صاحب سبک بودند.

ماجد افزود: اقدامات موثر مرحوم برنجکوب در زمینه رمز نگاری در دفترپشتیبانی جنگ جهاددانشگاهی امروزه به شکل های موثرتری ادامه دارد، انجمن رمز ایران حاصل تلاش هایی جوانانی چون مرحوم برنجکوب در جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در دوران دفاع  مقدس است.

وی عنوان کرد: مرحوم برنجکوب شخصیت وارسته رمز کشور بود وفکر می کنم با توجه به حساسیت سرویس های جاسوسی بیگانه، به شهادت رسیدن آن شخصیت دور از ذهن نیست.

وی با تاکید براینکه اغلب شهدا، خاصه شهدای جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در دفتر پشتیبانی جنگ هرگز به دبنال نام و نان نبودند بیان کرد: شهید مقیمی زاده  چون شهید آذری افرادی بی ادعا بودند که درامر خدمت رسانی وکمک به رزمندگان اسلام سراز پا نمی شناختند.

 

سید شجاع الدین بدیع زادگان عضو بازنشسته هئیت علمی این واحد، از همرزمان و دوستان شهدای جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان یادآور شد: شهید زریباف فردی بسیار خنده رو و فعال بود.

وی ادامه داد: از احوالات مدیریتی شهید مقیمی زاده این بود که احساس تعهد ومسئولیت بسیار بالایی داشت.

وی اذعان کرد: هیچ یک از شهدا دنبال منفعت شخصی و جمع کردن مال و منال نبودند، هدف از برگزاری بزرگداشت شهدا، درس گرفتن از مسیر شهدا است، به تعبیر شهید حاج قاسم سلیمانی، این شهدا، شهید قبل از شهادت بودند.

در پایان این جلسه، مهندس مرتضی تیموری رئیس جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان ضمن تاکید بر ضرورت گرامیداشت یاد وخاطره شهدا اظهار کرد: ما باید غفلت خود را در برابر شهدا به نحو احسن جبران کنیم.

وی تاکید کرد: انتظار ما از پیشکسوتان و بزرگان جهاد این است که ما را در امر ثبت و ضبط تاریخ شفاهی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان یاری کنند.

تیموری ابراز داشت: امروز به حول قوه الهی، رویش های خوبی از جوانان نخبه در امر فنی و مهندسی را در بستر جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان شاهدیم.

وی درادامه با اشاره به برخی از اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی انجام شده در جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان توسط جوانان متعهد ومتخصص گفت: مسیر پیش روی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان بسیار روشن است و به شرط راهنمایی، یاری  وهدایت پیشکسوتان واحد، روشن تر خواهد شد.


نظر شما :