برگزاری نشست تخصصی « بررسی الزامات فرهنگی بیانیه ی گام دوم انقلاب » در جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۹ کد : ۲۷۲۹۷ فرهنگی
تعداد بازدید:۶۰۶
نشست تخصصی « بررسی الزامات فرهنگی بیانیه ی گام دوم انقلاب » در جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان برگزار شد.
برگزاری نشست تخصصی « بررسی الزامات فرهنگی بیانیه ی گام دوم انقلاب » در جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، 4 بهمن ماه، توسط گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی این واحد، نشست تخصصی " الزامات فرهنگی تحقق بیانیه ی گام دوم انقلاب " بصورت برخط برگزار شد.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد، پیرامون محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: نحوه ارائه مطالب بیانیه گام دوم انقلاب و تشریح مبانی این بیانیه باید در دستور کار همه نهادها و ارگان ها قرار گیرد.

حجت الاسلام میرزایی، متذکر شد: به طور قطع باید آشنایی دقیق تری از سوی مردم نسبت به بندهای مختلف بیانیه صورت گیرد تا در مرحله‌ی اجرا، شاهد تحقق حداکثری در صحنه جامعه باشیم.

همچنین معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان با اشاره به راهکارهای عملیاتی تحقق این بیانیه، تصریح کرد: مولفه هایی اساسی در بیانیه گام دوم انقلاب وجود دارد  که با دقت به آن می توان از آن با نام روح بیانیه نام برد.

سعید شریفی، افزود: واقع بینی، نخستین مولفه است که از محتواهای بیانیه قابل برداشت است، روح انتقادی، دومین مولفه اساسی است چرا که در بیانیه صراحتا بحث نقد از درون ذکر شده است.

وی، نگاه امیدوارانه را سومین کلید واژه اصلی در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و افزود: همچنین برای تبیین مفاهیم و مبانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید چند فرض اساسی را محور قرار داد، نخست آنکه این بیانیه یک امر فرهنگی است.

شریفی، اجتناب جدی از طرح شعاری عمل کردن در مقابل این بیانیه گفت: از اموری که باعث تحقق این بیانیه می شود، اعتماد به نفس و یا همان عزت نفس ملی است.

 عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان تاکید کرد: واقعیت موجود در بیانیه  همان واقعیت های برخاسته از جامعه ایرانی است.

وی ادامه داد: مقوله اقتصاد ، موضوع بعدی است که در بیانیه گام دومانقلاب به آن اشاره شده است، به طور مثال، کارآفرینی فرهنگی و فرهنگ کارآفرینی دربیانیه گام دوم  تذکر داده شده است،  باید توجه داشت که کارآفرینی فرهنگی و فرهنگ کارآفرینی دو مقوله جدا ازهم هست، فرهنگ کارآفرینی بحث پذیرش جامعه برا ی کارهای خلاق است.

در این نشست، حجت الاسلام جعفر عمادی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان، با برشمردن موارد مختلف اهمیت بیانیه ی گام دوم انقلاب، گفت: شعارهای انقلاب با گذشت زمان تضعیف نمی شوند و می توان گفت مهم ترین بحث این بیانیه این است که انقلاب زنده است و مردم ایران هنوز انقلابی هستند این همان چیزی است که ما در شهادت و تشییع جنازه ی بسیار بی نظیر شهید سلیمانی با آن مواجه شدیم.


نظر شما :