توسط معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان انجام شد:

پروژه « شناسایی رزینهای پلیمری با قابلیت کاربرد ویژه در کامپوزیتهای پلیمری » تحویل کارفرما شد

۰۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۴ کد : ۲۸۳۰۵ پژوهشی
تعداد بازدید:۶۵۴
معاون پژوهشی این واحد گفت: پروژه « شناسایی رزینهای پلیمری با قابلیت کاربرد ویژه در کامپوزیتهای پلیمری »با هدف شناسایی و تعیین مشخصات تعدادی از ترکیبات رزین پلیمری مورد درخواست کارفرما با مصارف خاص صنعتی انجام گرفت.
پروژه « شناسایی رزینهای پلیمری با قابلیت کاربرد ویژه در کامپوزیتهای پلیمری » تحویل کارفرما شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، معاون پژوهشی این واحد گفت: پروژه « شناسایی رزینهای پلیمری با قابلیت کاربرد ویژه در کامپوزیتهای پلیمری »با هدف شناسایی و تعیین مشخصات تعدادی از ترکیبات رزین پلیمری مورد درخواست کارفرما با مصارف خاص صنعتی، توسط توسط گروه توسعه و فراورش مواد پلیمری، انجام شد.

ابوذر پور مدنی افزود: در این پروژه ابتدا روش های شناسایی مواد و جداسازی اجزای ترکیبات مورد نظر بررسی و  روش‌های اجرایی مناسب برای هر ماده شناسایی و انتخاب گردید. در فاز دوم این پروژه آزمون‌ها و آنالیزهای شناسایی براساس روش‌های انتخابی بر روی مواد مورد نظر انجام و پس از تحلیل و بررسی نتایج، شناسایی اولیه انجام گرفت. در ترکیباتی که شامل دو یا چند ماده مختلف بودند جداسازی نیز انجام گرفت و مواد ساختاری تشکیل دهنده اجزاء به همراه غلظت هر ترکیب با تقریب نسبتاً بالایی شناسایی شد.

وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر به دلیل قرارگرفتن کشور در شرایط تحریم، بسیاری از صنایع کشور در زمینه تأمین مواد شیمیایی و پلیمری مورد نیاز خود با مشکلات متعددی روبرو شدهاند که این موضوع سبب شده است بسیاری از این صنایع به فکر استفاده از مواد جایگزین و یا بررسی امکان تولید و تأمین این مواد در داخل کشور با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی مختلف باشند. این پروژه در حقیقت با هدف تأمین تعدادی از مواد و ترکیبات پلیمری مورد نیاز کارفرما انجام شد که ضمن ارائه پیشنهاد استفاده از مواد جایگزین، راهکارهایی به منظور تولید این مواد در آینده  به کارفرما ارائه شد.

 صاحبان صنایع می توانند بمنظورکسب اطلاعات بیشتر  با شماره تلفن 33912802-031 تماس بگیرند.


نظر شما :