بر گزاری وبینار « رویکردهای مدیریت مصرف بهینه آب شرب » در جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۵ کد : ۳۱۹۶۷ فرهنگی
تعداد بازدید:۴۴۵
وبینار « رویکردهای مدیریت مصرف بهینه آب شرب » توسط کانون یاران باران سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، برگزار شد.
بر گزاری وبینار « رویکردهای مدیریت مصرف بهینه آب شرب » در جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان


به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، 19 خرداد، وبینار "رویکردهای مدیریت مصرف بهینه آب شرب " توسط کانون یاران باران این واحد، با همکاری انجمن علمی منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

با توجه به مباحث ارائه شده در این وبینار، استفاده مجدد از فاضلاب از قدمت قابل توجه 5هزارساله برخوردار است.

 آثار سیستم جمع آوری فاضلاب در کاخ های قدیمی مربوط به تمدن مینوان در چین و هدایت فاضلاب ها به حومه شهر و مزارع، این موضوع را به اثبات رسانیده است و کشورهای اروپایی به دلیل داشتن سیستمک های جمع آوری و تصفیه فاضلاب از سال های 1500میلادی تحقیقاتی را به طور پراکنده در زمینه کاربرد فاضلاب آغاز کرده بودند که در این راستا اولین کاربردهای فنی پساب در آبیاری مربوط به بانزلو3در آلمان در سال 1531میلادی و سپس در اسکاتلند در شهر ادین بزرگ4در سال 1650بوده است .

همزمان با ابداع سیستم های پیشرفته جمع آوری و تصفیه فاضلاب ، کاربرد پساب در انگلستان در سال 1850میلادی اقدام بسیار موثری در این زمینه بود که بیانگر این مطلب است که فاضلاب ها و پسماندها می توانند یک عامل مخرب محیط زیست نباشند بلکه از آنها در راستای حفظ منابع و محیط زیست استفاده کرد.

اثرات مثبت بیابان زایی با کاربرد منابع در آبیاری اراضی زراعی و فضای سبز و جنگ کاری، بهینه سازی و افزایش بهره وری مصارف آب با استفاده مجدد از پساب ها، حفظ منابع آبی موجود از طریق برگشت دادن جریان های فاضلاب به زمین، صرفه جویی در هزینه مصرف کودهای شیمیایی، توسعه سطح زیر کشت آبی، حفاظت خاک و بهبود کیفیت آن از طریق رشد گیاهان و جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش آلودگی منابع آب سطحی و زیرزمینی از دیگر مطالب عنوان شده در این وبینار بود.


نظر شما :