/جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/

نماینده مردم نطنز در مجلس: جهاد دانشگاهی طرح‌های خوداتکای نوینی برای پیشرفت علم ارائه دهد

۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۱ کد : ۳۴۰۸۶ عمومی
تعداد بازدید:۳۵۷
 نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی در تجاری‌سازی علوم می‌تواند مؤثر واقع شود و طرح‌های خوداتکای نوینی برای پیشرفت علم ارائه دهد.
نماینده مردم نطنز در مجلس: جهاد دانشگاهی طرح‌های خوداتکای نوینی برای پیشرفت علم ارائه دهد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان؛ رحمت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا درباره دستاوردهای جهاد دانشگاهی در چهار دهه گذشته، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی برخاسته از بطن انقلاب است که اوایل انقلاب به منظور بهبود وضعیت فرهنگی و علمی در دانشگاه‌ها شکل گرفت و در ۴۰ سال گذشته در بخش‌های مختلف علمی و فرهنگی خدمات زیادی را به کشور ارائه داده است، به طوری که هر یک از این خدمات در خودکفایی علمی و ... نقش مهمی داشته است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی به دور از سیاسی‌کاری همیشه به کشور و دانشگاهیان خدمات ارزنده‌ای را ارائه داده و هم‌اکنون نیز در حوزه‌های مختلف به دور از هرگونه حاشیه مشغول فعالیت است.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد امیدآفرین نقش مهمی در دستیابی به علوم روز دنیا دارد، گفت: این نهاد می‌تواند با بررسی فعالیت های تحقیقی و پژوهشی برنامه‌های درازمدت آموزشی کشور را ترسیم کند. برای مثال مشکلات موجود در نظام آموزشی کشور را احصا کند و طرح‌های خوداتکای نوینی را برای پیشرفت علم و توسعه آن ارائه دهد.

فیروزی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در تمام ابعاد می‌تواند کمک کننده و پیشنهاد دهنده باشد، چرا که امروز برای رسیدن به قله‌های رفیع علم و دانش نیازمند کار جهادی هستیم و جهاد دانشگاهی در این زمینه می‌تواند نقش اصلی را بر عهده بگیرد. همچنین در تجاری‌سازی علوم، جهاد دانشگاهی می‌تواند مؤثر واقع شود و مشاوره دهنده خوبی برای مسئولان عالی‌رتبه باشد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی به این دلیل که نهادی علمی است باید مشکلات و مسائل استان اصفهان را که با زندگی روزمره مردم مرتبط است شناسایی و علل به وجود آمدن این مشکلات را ریشه‌یابی و سطح‌بندی و طرح‌های کارشناسی ارائه کند. این نهاد انقلابی برای تولید علم و کاربردی کردن آن به منظور بهره برداری از آن باید نقش‌آفرینی کند.


نظر شما :