رییس جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان:

توانمندی‌های جهاددانشگاهی دیده شود

۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۵ کد : ۳۴۳۲۵ عمومی
تعداد بازدید:۴۲۸
 رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با بیان اینکه باید توانمندی های جهاد بیشتر باور شود، گفت: تفاهم نامه های بسیاری با سازمان های مختلف داریم و خدمات ارائه می شود، اما ردیف بودجه خاصی به جهاد دانشگاهی داده نمی شود.
توانمندی‌های جهاددانشگاهی دیده شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به نقل از ایسنا/اصفهان؛ رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان دوشنبه -۱۱  مردادماه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، با توضیح فعالیت های پژوهشی مختلف در یک سال گذشته در این واحد، شاخص ترین طرح را انجام طرح فناورانه «تدوین دانش فنی استحصال نیکل و کبالت از منابع معدنی و ساخت پایلوت نیمه صنعتی آن» برای اولین بار در کشور اعلام کرد که ۸۰درصد پروژه عملی شده است.

مرتضی تیموری ادامه داد: در حوزه پژوهش فعالیت های شاخص دیگری همچون «مطالعه و بررسی مقدماتی امکان استفاده از آب های ژرف در حوزه معدنی سنگان»، استمرار طراحی و ساخت تجهیزات تست و اندازه گیری مورد نیاز صنایع دفاعی، تجاری سازی و عرضه به بازار دو محصول رزین اپوکسی و مواد فسفاته کاری، استمرار فعالیت های گذشته در حوزه آزمون تجهیزات آبیاری در کشاورزی، مطالعه و بررسی مقدماتی امکان استفاده از آب های ژرف در حوزه معدنی سنگان» با سازمان ایمیدرو، ۶ طرح در سال گذشته برای شهرداری اصفهان، بررسی علل عدم توزیع یکنواختی ادورانت در شبکه گاز و شبیه سازی آن برای شرکت گاز هرمزگان، طرح هایی برای آب منطقه ای اصفهان و ... از دیگر طرح هایی است که در حوزه پژوهش در حال انجام هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در خصوص فعالیت های فرهنگی، خبرداد: به زودی چهارصدمین کتاب منتشر شده جهاد دانشگاهی واحد صنعتی رونمایی می شود. علاوه بر اینکه در سال گذشته، ۴۲ عنوان کتاب که ۹ عنوان چاپ دوم و مابقی چاپ اول بودند در انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به چاپ رسید.

تیموری در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص برنامه و طرح های آینده جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: در حوزه پژوهشی تجاری سازی چند محصول در حوزه شیمی و پلیمر در دستور کار است. علاوه براینکه توسعه و افزایش ظرفیت استحصال فلزات گرانبها از ضایعات الکترونیکی را مدنظر داریم و طرح تدوین دانش فنی استحصال دی اکسید تیتانیوم از کنستانتره ایلمنیک نیز جز طرح های شاخص است که با تامین هزینه عملی می شود.

وی ادامه داد: طرح دیگری عنوان تولید صفحات پلیمری به منظور رفع آلودگی نفتی با وزارت نفت در حال پیگیری است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان از رفع شدن مسائل تولید سوربیتول خبر داد و گفت: طرح مجتمع شهید مدرس درحال پیگیری است و در مراحل انتهایی است و در مدت ۳ تا ۴ ماه آینده امیدواریم عملی شود. ماده اولیه این کارخانه یک نوع نشاسته اصلاح شده است که برای استفاده از صنایع غذایی، دارویی و ارایشی استفاده می شود.

تیموری همچنین از گسترش طرح های فرهنگی در حد کلان خبر داد و افزود: مطالعات فرهنگی به عنوان سنگ بنا باید در راس فعالیت های فرهنگی قرار گیرد. در همین راستا طرح مدل نیازسنجی فرهنگی برای دانشگاه ها و دانشجویان انجام شد. همچنین به منظور تهیه پیوست فرهنگی پروژه های مختلف، طرح هایی پیشنهاد شده و آماده همکاری در حوزه مطالعات فرهنگی هستیم.

وی ادامه داد: به منظور تعیین خط و مشی فرهنگی آمادگی داریم مطالعات برای سازمان ها داشته و نقشه راه آینده فرهنگی در اختیار آنها قرار دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در خصوص طرح های آینده واحد در حوزه آموزش، اظهار کرد: شناسایی مشاغل جدید و آینده و معرفی این مشاغل که در سازمان مرکزی دنبال می شود را پیگیری می کنیم. توسعه روش های جدید از آموزش های الکترونیکی نیز در دستور کار است.

تیموری در خصوص حمایت سازمان های مختلف از جهاد دانشگاهی گفت: با وجود اینکه خوب نفوذ کرده ایم اما در استان اصفهان حمایت ها به اندازه استان های دیگر نیست و در حال حاضر یک ریال از بودجه استانی استفاده نمی کنیم.

وی با بیان اینکه بودجه دفتر مرکزی معادل ۱۵ درصد هزینه های سال است، تصریح کرد: تفاهم نامه های بسیاری با سازمان های مختلف داریم و خدمات ارائه می شود و در ازای آن هزینه نیز دریافت می شود، اما ردیف بودجه خاصی به جهاد دانشگاهی داده نمی شود. باید توانمندی های جهاد بیشتر باور شود.

گفتنی است؛ در این نشست صمیمی بمناسبت " 17 مرداد، روز خبرنگار " از خبرنگاران حاضر در جلسه با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل شد.


نظر شما :