برگزاری سلسله نشست های علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده

۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۷ کد : ۳۷۸۸۸ فرهنگی
تعداد بازدید:۳۸۳
هجدهمین جلسه از سلسله نشست های علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده در واحد صنعتی اصفهان برگزار شد.
برگزاری سلسله نشست های علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگای واحد صنعتی اصفهان، 18 آبان، معاونت آموزشی و کارآفرینی جهاددانشگاهی با همکاری معاونت آموزشی و فرهنگی واحد صنعتی اصفهان، هجدهمین جلسه از سلسله نشست های علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده با عنوان "نیروی کار، فرهنگ و مشاغل آینده" به صورت وبینار برگزار شد.

در این نشست که جمعی از مدیران، کارشناسان و معاونین آموزشی جهاددانشگاهی کشور حضور داشتند، مدیر گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه آینده پژوهی در حقیقت دانش و معرفت شکل بخشیدن به آینده به گونه ای آگاهانه، فعالانه و پیش دستانه است، افزود: آینده پژوهی همراه با کلید واژه های اختیار، چشم انداز سازی و واکنش گرایانه است یعنی در آینده پژوهی سعی می شود آینده ای که خود انسان در ساخت آن سهیم است، ترسیم شود.

غلامرضا قجاوند آینده ی پسا دانش را دنیای تصاویر فوری و محتواهای کوتاه و ساندویچی دانست و ادامه داد: در آینده، مکتوب جای خود را به فرهنگ شفاهی خواهد داد یعنی دنیای آینده بصری و دیدنی است نه خواندنی .

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اکثر کارهای روتین و تکراری در آینده بر عهده ی رباتها خواهد بود و لذا رقابت تنها محدود به فناوری های سخت نخواهد بود بلکه رقابت در زمینه ی مهارت هایی همچون از تفکر خلاق، راهبردی، مشارکت و هماهنگی، توانایی قضاوت و تصمیم گیری، هوش هیجانی، هوش اجتماعی، هوش فرهنگی، خواهد بود که ربات و هوش مصنوعی توان رقابت با انسان را ندارند.

ایشان همچنین با تقسیم بندی فناوری های بشری به فناوری های نرم و فناوری های سخت به تبیین اهمیت و جایگاه فناوری های نرم در زندگی و مشاغل آینده پرداخت.

کلید واژه ها: اداره روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان


نظر شما :