در جلسه رییس واحد صنعتی اصفهان و معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان، مطرح شد:

مهمترین معضل در دانشگاه، نا امیدی و بی‌انگیزگی دانشجویان است

۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۲ کد : ۴۰۶۳۳ فرهنگی
تعداد بازدید:۲۹۱
معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان در جلسه با رییس واحد صنعتی اصفهان، گفت: مهمترین معضل در دانشگاه، نا امیدی و بی‌انگیزگی دانشجویان است.
مهمترین معضل در دانشگاه، نا امیدی و بی‌انگیزگی دانشجویان است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، 26 دی ماه، با حضور رییس و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان، زمینه های همکاری دو طرف بررسی شد.

در این جلسه رییس جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: فلسفه اصلی تشکیل جهاددانشگاهی موضوعات فرهنگی و انقلاب فرهنگی در دانشگاهها در سال های ابتدایی انقلاب اسلامی بود.

مرتضی تیموری با اشاره به برخی از فعالیت های انجام پذیرفته در واحد صنعتی اصفهان افزود: باید به دنبال تخصصی کردن مباحث فرهنگی در دانشگاه باشیم تا اثر بخشی بالاتر برود و با تفکیک وظایف بین متولیان فرهنگی دانشگاه، از موازی کاری فعالیت ها جلوگیری کنیم.

در این دیدار معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: درحال تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های جامع فرهنگی دانشگاه هستیم.

محمد شایان نژاد افزود: مهمترین معضل در دانشگاه، نا امیدی و بی‌انگیزگی دانشجویان است و دانشجویان احساس می‌کنند آن هدف و انگیزه‌ای که داشته با حضور در دانشگاه فراهم نشده است و باید اقدامات عملی بمنظور رفع این معضل مهم انجام دهیم.

شایان نژاد با توضیح و طرح این پرسش که چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم، افزود: به عنوان وقتی مشکل امید و انگیزه‌ دانشجو را حل نکرده ایم، به یک دانشجوی دختر در مورد حجاب تذکر می‌دهیم، ، مؤثر نخواهد بود.

در راستای حل این معضل طرح های متفاوتی پیشنهاد شده و برخی از طرح ها در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: روند جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه روند غلطی است در این خصوص تصمیم گرفتیم پایان‌نامه‌ها تقاضامحور و براساس نیاز صنعت باشد. هر استادی که توانست طرحی با صنعت بگیرد در قبال آن دانشجوپذیرش شود.

وی تاکید کرد: در اقدامی دیگر، در تلاش بمنظور ایجاد ارتباط عملی بین صنعت ودانشگاه هستیم. با ایجاد نمایندگی‌های واحدهای صنعتی در دانشگاه و برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی که بتواند فاصله‌ بین تئوری و عمل را پر کند و دانشجویان بتوانند وارد بازار کار شوند و دوره‌های کارآموزی به صورت صحیح و عملیاتی انجام شود. در این طرح دانشجو به صورت عملی و ملموس حس می‌کند که آینده‌اش تضمین می‌شود و در این فضا می‌توان امید داشت که کارهای فرهنگی نتیجه می‌دهد.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: باید از کارهای فرهنگی کلیشه‌ای که مخصوص افراد خاصی است فاصله بگیریم و به تقویت این نمونه فعالیت ها بپردازیم و در این حوزه‌ها به هیچ عنوان موازی‌کاری معنا ندارد و هر چقدر دستگاه‌های همکار بیشتر شود، توفیق این طرح بیشتر است.

گفتنی است؛ در این نشست احمد پایداری معاون فرهنگی واحد نیز به ارائه گزارش مختصری از فعالیت های انجام شده پرداخت.

کلید واژه ها: اداره روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان


نظر شما :