برگزاری کارگاه « فناوری نرم، فناوری آینده »

۰۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۱ کد : ۴۱۷۳۱ فرهنگی
تعداد بازدید:۲۴۵
کارگاه « فناوری نرم، فناوری آینده » برگزار شد.
برگزاری کارگاه « فناوری نرم، فناوری آینده »

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، 27 و 28 بهمن، توسط گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد کارگاه" فناوری نرم، فناوری آینده" با حضور تعدادی از کارشناسان و مدیران معاونت دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این کارگاه غلامرضا قجاوند ابتدا به بحث دانشگاه و معضلی به نام علم زدگی پرداخت و پرورش انسانهای کم مهارت و تک بعدی را نتیجه ی آموزش های تک بعدی موجود در نظام آموزش و پرورش وآموزش عالی کشور دانست.

ایشان با اشاره به اینکه بین آینده پژوهی و داستان گویی تفاوت وجود دارد افزود: آینده پژوهی دارای چشم انداز سازی و کنش گرایانه است و دارای اختیارات است یعنی ما به سمت آینده ای می رویم که خودمان هم در ساختن آن نقش فعال داشته ایم در حالیکه داستان گویی از آینده، جبر گرایانه، دارای قطعیت و انفعالی است.

قجاوند با بیان اینکه انقلاب اول، انقلاب کشاورزی ، انقلاب دوم انقلاب صنعتی و انقلاب سوم، انقلاب در فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده است تاکید کرد که بشر وارد انقلاب چهارم خود شده است، انقلابی که به آن "پسا  دانش "گویند و ماهیت آن نرمینگی در فناوری ها است.

وی در ادامه مهارت های لازم برای ورود انسان به آینده را به مهارت های نرم و مهارتهای سخت تقسیم بندی و به بیان اهمیت فناوری های نرم در آینده پرداخت.

کلید واژه ها: اداره روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان


نظر شما :