برگزاری نشست تخصصی ازدواج دانشجویی " راهکارها و چالش ها"

نشست تخصصی ازدواج دانشجویی " راهکارها و چالش ها"، در واحد صنعتی اصفهان برگزار شد.
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۴ کد : ۴۱۹۴۹ فرهنگی
تعداد بازدید:۲۳۱
برگزاری  نشست تخصصی ازدواج دانشجویی " راهکارها و چالش ها"

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، 2اسفند، توسط گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد صنعتی اصفهان، نشست تخصصی ازدواج دانشجویی " راهکارها و چالش ها" با حضور اساتید، کارشناسان و تعدادی از دانشجویان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: امیدوارم این نشست ها به نتایج مثمر ثمری ختم شود و بضاعت جهاد دانشگاهی، گفتمان سازی از طریق برگزاری این نوع نشست ها است ولی (با توجه به وضعیت بهتر امکانات) دانشگاه می تواند از دانشجویان حمایت بیشتری کند.

مهندس ابوذر پورمدنی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر محاسن ازدواج دانشجویی افزود: من هم خودم در دوران دانشجویی ازدواج کردم و لذا از طرفداران این نوع ازدواج هستمف ولی در برخی موارد شاهد بروز مشکلاتی در این نوع ازدواج ها هستیم که باید به صورت تخصصی بررسی و معضلات آن مشخص و راهکارهای حل آنها ارائه شود.

همچنین معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: واقعیت امر این است طبق آیات قرآنی وظیفه داریم امکان ازدواج و همسر گزینی را برای کسانی که همسر ندارند فراهم کنیم.

دکتر محمد شایان نژاد افزود: به نظر می‌آید که دو خطر غفلت و شهوت جوانان را دنبال می‌کند و هر دوی اینها در فضای مجازی در حال تشدید شدن است. هم غفلت را ایجاد می‌کند و هم شهوت را به بیراهه می‌کشاند و خواه و ناخواه خیلی از خانواده‌ها حتی خانواده‌های مذهبی را دچار مشکل می‌کند.

وی تاکید کرد: دین و آموزه‌های دینی ما، برای هر دوموضوع، راهکار اساسی دارد.

وی تصریح کرد: درمان غفلت فکر است.

دکتر شایان نژاد افزود: مقام معظم رهبری می‌فرماید ما در همه عرصه ها محتاج به ذکر و نمازیم و در عرصه‌های خطر بیشترمحتاج هستیم.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: درمان شهوت، ازدواج از نوع سنتی،  دائمی و درست است. اگر دنبال درمان‌های دیگر برویم به بیراهه رفتیم.

دکتر شایان نژاد گفت: اگر دانشگاه‌ها بتوانند در این دو موضوع کارکنند، خانواده‌ها راحت‌تر خواهند بود تا زمانی که در این دو مورد مشکل داریم، هر لحظه خانواده‌ها باید نگران باشند و این نگرانی‌ها درست است و اگر به این دو موضوع بپردازیم جوانان، بیمه خواهند شد.

وی تاکید کرد: در اینصورت جامعه ما، جامعه‌‌ی سالم خواهد بود. جامعه‌ی سالم وقتی به وجود می‌آید که تک‌تک اعضای این جامعه و خانواده‌ها سالم باشد و را در سالم بودن را دین آموخته است. امیدواریم بتوانیم کارهای مثبتی در این خصوص انجام دهیم.

وی با بیان این مطلب که متأسفانه شرایط اقتصادی و رسم و رسومات،  مشکل را دهها برابر کرده است، افزود:

اگر بتوانیم ازدواج آسان را ترویج کنیم گام بزرگی برداشته‌ایم.

وی متذکر شد: خانواده‌هایی که تمکن مالی هم دارند، ازدواج در زمان مناسب، خودداری می‌کنند و بالا رفتن سن ازدواج هم مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.هر چقدر تمکن مالی خانواده‌ها بالاتر رفته، تعداد فرزندان پایین‌تر آمده است و باید برای این معضلات راهکار پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: باید با خانواده‌هایی که نگرانی فرزندان خودشان هستند ولی حاضر نیستند این امرخطیر را انجام دهند، جلساتی تشکیل داد.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان نیز درسخنانی از استعداد، توانایی، هوش و امکانات به عنوان مواردی که باید در هر کاری مد نظر گرفته شود نام برد و افزود: واضح است که در مورد ازدواج دانشجویی هم باید به این موارد اهمیت داده شود.

حجه الاسلام و المسلمین قاسمی مهمترین معضل در حوزه ازدواج دانشجویی را مربوط به تغییر ذهنیت ها و نگرش های دانشجویان در مورد ازدواج دانست و خواستار همفکری برای اصلاح این موضوع شد.

گفتنی است؛ مسئولین، کارشناسان و دانشجویان حاضر در جلسه به بیان دیدگاه های خود پیرامون موضوع نشست پرداختند.

کلید واژه ها: اداره روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان


نظر شما :