برگزاری کرسی آزاد اندیشی  « مدیریت بحران آب » در دانشگاه صنعتی اصفهان

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۳ کد : ۴۲۱۳۲ فرهنگی
تعداد بازدید:۲۹۶
کرسی آزاد اندیشی  « مدیریت بحران آب » در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
برگزاری کرسی آزاد اندیشی  « مدیریت بحران آب » در دانشگاه صنعتی اصفهان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، 15 اسفندماه، توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، کرسی آزاد اندیشی « مدیریت بحران آب » با حضور دکتر بصیری، عضو هیات علمی و از اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان و دکتر ابراهیمی، معاون پژوهشی شرکت آب منطقه ای اصفهان، برگزار شد.

معاون پژوهشی شرکت آب منطقه ای اصفهان، وضعیت موجود آب در حوزه زاینده رود و تغییرات اقلیمی و وضعیت کشاورزی در سال های مختلف در پائین دست و بالادست رودخانه را تشریح کرد.

دکتر ابراهیمی گفت: هر چه از کشاورزی پائین دست رودخانه کم شده، به کشاورزی بالادست رودخانه اضافه شده و نگاه ملی به مسئله آب را لازمه مدیریت آب دانست.

وی افزود در سال های گذشته حدود 10 میلیارد مکعب آب شیرین با توجه به عدم مدیریت به خلیج فارس وارد شده است، در حالی که حجم کل سد زاینده رود یک میلیارد و 600 میلیون مکعب آب می باشد.

دکتر بصیری، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با اشاره به تصمیم های عجولانه و غیر کارشناسی شده دولت های مختلف در خصوص مسئله آب به بحث و بیان اهمیت محیط زیست پرداخت.

 وی  نبود آب یا تصمیم های غیر منطقی براساس تبلیغات بمنظور تداوم کرسی های مدیریتی را یکی از عوامل مهم تخریب محیط زیست عنوان نمود.

این مدرس دانشگاه عدم استفاده مدیران از نظر متخصصان و گرفتن تصمیم های کوتاه مدت را باعث بوجود آمدن مشکلات فعلی دانست و افزود: رها شدن از این مشکلات مستلزم سال ها صرف زمان و هزینه است.

وی تصریح کرد: راه حل مشکل توسعه پایدار است و در این زمینه، نیز باید همه جوانب موضوع را در نظر گرفته و اقدام کرد.

کلید واژه ها: اداره روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان


نظر شما :