کارگاه "تربیت فرزندان" ویژه والدین فراگیران مراکز آموزشی واحد صنعتی اصفهان برگزار شد

۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۵ کد : ۴۴۲۸ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۰۳۸
توسط گروه نیاز سنجی ومطالعات فرهنگی وامورفرهنگی مراکز آموزشی واحد،۲۴ آذر ماه اولین جلسه از کارگاه تربیت فرزندان در محل مرکز آموزش شماره۲ برگزار شد.
کارگاه "تربیت فرزندان" ویژه والدین فراگیران مراکز آموزشی واحد صنعتی اصفهان برگزار شد

توسط گروه نیاز سنجی ومطالعات فرهنگی وامورفرهنگی مراکز آموزشی واحد،24 آذر ماه اولین جلسه از کارگاه تربیت فرزندان در محل مرکز آموزش شماره2 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، مدیر گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد دراولین جلسه ازکارگاه تربیت کودک که با حضور تعدادی از والدین فراگیران مراکزآموزشی واحد برگزار شد، دانش افزایی، ترسیم هدف، برنامه ریزی، آماده سازی امکانات ، هشیاری و نظارت را از جمله وظایف والدین در برابر فرزندان بر شمرد.

 

غلامرضا قجاوند افزود: تربیت فرزندان به خصوص در سنین کودکی اهمیت ویژه ای دارد. در این سنین والدین اولین و در دسترس ترین الگوی عملی کودک هستند و بیشتر از گفتار، رفتار آن ها، برای کودک الگوست. والدین باید بستر تربیت صحیح کودک را فراهم سازند تا او ضمن حرف شنوی از والدین ، مستقل، خلاق و با اعتماد به نفس پرورش یابد.تربیت فرزند، به معنای فراهم آوردن مقدمات لازم برای به فعلیت رسیدن قوای او در راه تقرّب به خداوند است. این عمل، نیازمند آگاهی و تمرین عملی است. اگر پدر و مادر در جهت انتقال عقاید صحیح و ایجاد رفتار درست در فرزند خود کوشا باشند، خیر او را فراهم کرده ‏اند و خداوند بر آنان رحمت خواهد نمود. درباره عقیده صحیح و انتقال آن به فرزندان، تکلیف بزرگی بر عهده والدین گذاشته شده است، زیرا تأثیر عقایدی که در خانواده رواج دارد و به فرزند القاء می‏ شود، در آینده او غیر قابل انکار است.

 

این فعال حوزه فرهنگی- اجتماعی، خاطر نشان کرد: کودک انسان همانند گل است همانگونه که گل برای سالم و با نشاط بودن نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد کودک انسان نیز برای سالم و بانشاط بودن نیاز به محیطی غنی و ارضاکننده دارد با این تفاوت که برای گل, داشتن محیط سالم و رفع نیازهای زیستی مثل آب, نور و دمای مناسب به معنی رفع تمام نیازهاست اما برای انسان علاوه بر رفع نیازهای فیزیولوژیک و زیستی , توجه به نیازهای روانی و ارتباطات اجتماعی نیز شرط لازم برای رشد شناخته می‌شود و این والدین هستند که به فرزندانشان عشق می‌ورزند, از او مراقبت می کنند, به وی توجه می کنند و در تربیت او نقش اساسی دارند ایشان اهمیت سنین کودکی در بحث های تربیتی و جامعه پذیری را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد با توجه به این که هفت سال اول هفت سال شکل گیری است شخصیت فردی و اجتماعی کودک در این هفت سال اول شکل میگیرد و از این لحاظ هفت سال بسیار با اهمیت است.

 

وی، درادامه این کارگاه به بیان وتبیین اصول حاکم برتربیت فرزند پرداخت.


نظر شما :