توسط معاونت فرهنگی واحد:

دومین جلسه کارگاه "ازدواج بهنگام و پایدار" برگزار شد

۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰ کد : ۴۴۳۱ فرهنگی
تعداد بازدید:۹۷۸
توسط گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی معاونت فرهنگی واحد ۲۰ آذر ماه، با حضور تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، دومین جلسه از سلسله کارگاه های ازدواج بهنگام و پایدار برگزار شد.
دومین جلسه کارگاه "ازدواج بهنگام و پایدار" برگزار شد

توسط گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی معاونت فرهنگی واحد 20 آذر ماه، با حضور تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، دومین جلسه از سلسله کارگاه های ازدواج بهنگام و پایدار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، دکتر دشتی، از کسب آمادگی های لازم، آشنایی، دوران نامزدی و دوران ازدواج تا بچه دار شدن، به عنوان مراحل 4 گانه ازدواج نام برد و گفت: زمان آشنایی نباید کمتر از 3 ماه باشد زیرا در کمتر از این مدت، انسان ها نمی توانند یکدیگر را خوب بشناسند و شناخت خلق و خوها در کمتر از 3 ماه اصلاً امکان پذیر نیست. البته این مدت نباید از 6 ماه هم بیشتر شود چون تجربه نشان داده در غیر این صورت در مسیر ازدواج مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

این استاد روانشناسی، اهمیت صحبت های دوران آشنایی را مورد توجه قرار داد و افزود: در این گفتگو ها حتما باید در مورد توصیف خود از نگاه خود و دیگران ، موقعیت های ایجاد کننده هیجان ها و واکنش ها ، اهداف رشد و پیشرفت، ارزش ها و تقیدات دینی و اعتقادی، وضعیت خانواده ، وضعیت دوستان و نزدیکان صحبت شود.

دکتر دشتی با بیان این مطلب که داشتن آمادگی های زیستی، روانی (در ابعاد شناختی، بلوغ عاطفی و رفتاری) ، اجتماعی و معنوی برای ازدواج ضروری است تصریح کرد: در آمادگی های زیستی دو طرف باید از لحاظ سنی، جنسی و سلامتی جسمی آمادگی داشته باشند و سن تقویمی و شناسنامه ای ملاک عمل نیست بلکه باید دختر و پسر به بلوغ عقلانی و عاطفی رسیده باشند.


نظر شما :