نشست تخصصی "بررسی هویت فرهنگی دانشجویان" برگزار شد

۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۵ کد : ۴۴۳۲ فرهنگی
تعداد بازدید:۹۹۷
توسط گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی معاونت فرهنگی واحد با همکاری معاونت فرهنگی – دانشجویی موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان اصفهان، ۲۵ آذرماه نشست تخصصی "بررسی هویت فرهنگی دانشجویان" با حضور معاونین و مدیران فرهنگی واحد و موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان اصفهان و جمعی از دانشجویان و اساتید این موسسه در محل سالن اجتماعات موسسه برگزار شد.
نشست تخصصی "بررسی هویت فرهنگی دانشجویان" برگزار شد

توسط گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی معاونت فرهنگی واحد با همکاری معاونت فرهنگی – دانشجویی موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان اصفهان، 25 آذرماه نشست تخصصی "بررسی هویت فرهنگی دانشجویان" با حضور معاونین و مدیران فرهنگی واحد و موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان اصفهان و جمعی از دانشجویان و اساتید این موسسه در محل سالن اجتماعات موسسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، دکتر سعید شریفی، دکترای مدیریت و برنامه ریزی و عضو هیات علمی دانشگاه، چیستی هویت، هویت فرهنگی، شاخص ها و مولفه های هویت فرهنگی- دانشجویی را مورد برسی قرار داد.

وی، از هویت به عنوان مختصات ویژه فرد و جامعه و متمایز کننده او از دیگران نام برد و گفت: با وجود "غیریت"، هویت معنی پیدا می کند زیرا اگر چیزی دارای "دگری" نباشد هویت مفهوم پیدا نمی کند.

ایشان، با بیان این مطلب که هویت یکی از پر مناقشه ترین مباحث است تصریح کرد: بحث هویت و این بحث که من کیستم در طول تاریخ بوده است و فلاسفه ی یونانی در مورد همانستی و هویت بحث کرده اند و حضرت علی (ع) می فرمایند خدا رحمت کند کسی را که بداند از کجا آمده است، در کجا مقیم است و به کجا خواهد رفت.

این مدرس دانشگاه، از کلان فرهنگ های اسلامی، ایرانی و غربی به عنوان منابع هویت فرهنگی نام برد و تاکید کرد: تفاوت در منابع هویت فرهنگی باعث ایجاد مناقشه در موضوع هویت فرهنگی شده است.

دکتر شریفی گفت: هویت دو قسمت بنیادین و سطحی دارد و البته مناقشات همیشه در قسمت سطحی هویت بوده است، چون قسمت بنیادین هویت از فطرت انسان ها استخراج شده است که جای مناقشه ای ندارد.

گفتنی است در این کارگاه، هویت فرهنگی دانشجویان و شاخصه ها و مولفه های آن و دیدگاه های حاضرین در مورد هویت فرهنگی دانشجویی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.


نظر شما :