اردوی دریای خاک برگزار شد

۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۷ کد : ۴۴۴۶ فرهنگی
تعداد بازدید:۷۵۲
اردوی دریای خاک، ۳۰ آذر ماه با حضور تعدادی از دانشجویان دختر دانشگاه صنعتی اصفهان در کویر ورزنه برگزار شد.
اردوی دریای خاک برگزار شد

اردوی دریای خاک، 30 آذر ماه با حضور تعدادی از دانشجویان دختر دانشگاه صنعتی اصفهان در کویر ورزنه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، ورزنه آخرین شهر ساحلی زاینده رود و وسیع ترین ماسه زار شهرستان اصفهان در فاصله 105 کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان قرار گرفته و بستر مناسبی برای آشنایی با طبیعت زیبای خداوند و اقلیم کویری است.

بالا رفتن از تپه های ماسه ای حس خوبی را القا می کرد . وسعت این تپه ها که حاصل فرسایش باد می باشد، بالغ بر 170 کیلومتر مربع است و ارتفاع در بعضی موارد به 65 متر می رسد. انواع اشکال تپه های طولی و عرضی، ستاره ای و هلالی را در پرواز با پارگلایدر می توان مشاهده کرد.

بازدید دانشجویان از آب انبار حاج میرزا، یکی از ابنیه تاریخی شهر ورزنه که توسط بخش خصوصی به سفره خانه سنتی تبدیل شده، از برنامه های این اردو بود.

بازدید از اولین آسیاب شتر احیا شده در ایران، از جاذبه های دیگر شهر ورزنه است.در این آسیاب، با یک دور چرخش چرخ دنده های بزرگ چوبی توسط شتر، 36 دور سنگ آسیاب به چرخش در می آمد.

از جاذبه های دیگر در این اردو علاوه بر پوشیدن لباس های محلی و دیدن نمایشگاه صنایع دستی، بازدید شرکت کنندگان از گاو چاه که پس از نیم قرن توسط بخش خصوصی احیا شده بود را می توان نام برد که برای آبکشی، از گاو کوهان دار نژاد سیستانی استفاده می شود. شرطی شدن حیوان برای انجام کار با خوانندگی صاحب آن بسیار حیرت انگیز بود.

جشن یلدای دانشجویی با صرف دانه های یاقوتی انار، در کنار پل تاریخی ورزنه، بعنوان آخرین پل زاینده رود و از آثار بر جای مانده دوره صفویه که به ثبت ملی نیز رسیده پایان بخش اردوی یک روزه ی بوم گردی سازمان د انشجویان شعبه صنعتی اصفهان بود، هر چند فریاد تشنگی زاینده رود بر کسی پوشیده نبود.


نظر شما :