"کارگاه مهارت‌های ارتباط مؤثر پدران با فرزندان دختر" برگزار شد

۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۸ کد : ۴۶۴۶ فرهنگی
تعداد بازدید:۲۰۰۹
توسط گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد، "کارگاه مهارت‌های ارتباط مؤثر پدران با فرزندان دختر" ۲۱ دی ماه در محل حسینیه الزهرا (س) شهر خمینی‌شهر برگزار شد.
"کارگاه مهارت‌های ارتباط مؤثر پدران با فرزندان دختر" برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، در این کارگاه که به منظور افزایش توانمندی‌ها، مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی والدین برگزار شد، مدیرگروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد گفت:جامعه مانند پازلی است که از اجزای جزئی‌تر به نام خانواده تشکیل شده است. نخستین مکانی که کودک با آن آشنا می‌شود، خانواده است و با توجه به اینکه سن جامعه‌پذیری و ایجاد شاکله‌ی شخصیتی انسان، همین سنین کودکی است لذا، خانواده اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

غلامرضا قجاوند با تبیین نقش بسیار حساس و مهم خانواده در انتقال آموزه‌های دینی، فرهنگی و تربیتی ادامه داد: برخی از والدین تصور می‌کنند که وظایف تربیتی و آموزش‌های فرهنگی - اجتماعی تنها بر عهده‌ی نهاد رسمی آموزش و پرورش است و این مدرسه است که باید متولی محوری این مسائل باشد در حالی که این دیدگاه صحیح نمی‌باشد و خانواده، مدرسه، رسانه، گروه همسالان هر کدام سهمی در این موضوع دارند که اتفاقاً سهم خانواده‌ها بسیار غلیظ‌تر و پررنگ‌تر است.

وی، کلید اصلی و مهم تربیت فرزند را، ایجاد ارتباط مؤثر پدر و مادر با فرزند خود دانست و افزود: برخی از خانواده‌ها، مادر را تنها عنصر فعال در تربیت کودک می‌دانند و برخی خانواده‌ها هم فکر می‌کنند تربیت پسر با پدر و تربیت دختر با مادر است که البته این دیدگاه‌ها هم غلط است، زیرا پدر و مادر هم هر کدام سهم مهمی در تربیت فرزند خود چه پسر و چه دختر دارند.

قجاوند، نیازهای عاطفی را به عنوان یکی از مهمترین نیازهای دختران برشمرد و گفت متأسفانه تحقیقات نشان می‌دهد که نیازهای عاطفی دختران آن طور که باید و شاید در محیط خانواده‌ها ارضاء نمی‌شود و نقطه‌ی شروع برخی از آسیب‌های اجتماعی همین مسئله است. در این زمینه توجه به نیازهای عاطفی دختران در خانواده اهمیت بسیاری دارد، زیرا دختران به همان اندازه که عاطفی‌ترند به همان اندازه آسیب‌پذیرتر هم هستند.

وی در ادامه کارگاه نکات مهم و ضروری بمنظورایجاد رابطه‌ی مفید و مؤثر پدربا فرزند دختر را تشریح و به تبیین آن پرداخت .

 


نظر شما :