رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان تأکید کرد:

جذب نیروی نخبه در رأس سیاست گذاری های جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان است

۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۱ کد : ۴۷۱۹۰ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۲۳۴
جذب نیروی انسانی نخبه و توانمند از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی در رأس سیاست گذاری های جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان است.
جذب نیروی نخبه در رأس سیاست گذاری های جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان است

مهندس ابوذر پورمدنی رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به کمک کارکنان جهادگر، متخصص و نخبه در حوزه های مختلف فعالیت خود، طرح ها، محصولات و افتخارات متعددی دارد اما در این بین تنها به چند مورد که در سال اخیر انجام شده اشاره می شود.

وی گفت: نیکل یک فلز تحریمی است و از آنجایی که بسیاری از صنایع کشور به آن وابسته است، برای تأمین آن باید چندین برابر قیمت واقعی هزینه شود. معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان برای اولین بار در کشور با تدوین دانش فنی طرح فناورانه استحصال نیکل و کبالت از منابع معدنی در راستای صرفه جویی ارزی و رفع مشکلات واردات این محصول قدم برداشته است.

پورمدنی اضافه کرد: این طرح بعد از نتیجه مطلوب در فاز آزمایشگاهی و پایلوت اکنون فلز نیکل با خلوص 99.8 درصد قابل استحصال است و در حال مذاکره با معدن داران و سرمایه گذاران برای تأسیس کارخانه و تولید انبوه این محصول هستیم.

وی با توجه به مشکل بحران آب و موقعیت جغرافیایی کشور در منطقه ای خشک ادامه داد: طرح دیگری که از دستاوردهای شاخص واحد محسوب می شود طرح فناورانه ای است که در حوزه آب با عنوان آب های ژرف و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال اجراست و به دلیل محرمانه بودن این طرح، جزئیات آن قابل ارائه نیست. اما به طور کلی در دو منطقه این طرح با موفقیت به سرانجام رسیده و تحلیل های آن به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحویل شده و مطالعات در منطقه سوم در حال انجام است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، تجاری سازی چهار محصول شیمیایی و پلیمری را دیگر دستاورد واحد دانست و گفت: رزین اپوکسی سنگ، فسفاته کششی، فسفاته زیر رنگ و براق کننده مس و برنج بعد از گذراندن فاز آزمایشگاهی و پایلوت اکنون به تولید صنعتی رسیده و روانه بازار مصرف شده است. همچنین سه محصول شمیایی و پلیمری دیگر در فاز پایلوت قرار دارد و به زودی تجاری سازی خواهد شد.

وی عنوان کرد: نشاسته های اصلاح شده که در صنایع دارویی، غذایی و بهداشتی کاربرد دارد باید از دیگر کشورها تأمین شود اما جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در سال گذشته موفق شد با اجرای طرح تولید فناورانه نشاسته اصلاح شده، چهار نوع نشاسته اصلاح شده را در فاز آزمایشگاهی تولید کند. تجهیزات مرحله پایلوت این طرح در حال تهیه و با رایزنی شرکت های غذایی بزرگ کشور در حال پیاده سازی است.

پورمدنی طرح استحصال دی اکسید تیتانیوم را از دیگر طرح های در حال اجرای واحد دانست و گفت: این محصول که در تولید رنگ کاربرد بسیاری دارد از دیگر محصولات راهبردی کشور است و با تلاش پژوهشگران جهاد دانشگاهی به زودی این طرح نیز در مقیاس پایلوت قابل بهره برداری خواهد شد.

وی به توسعه چشمگیر فعالیت های آموزشی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان اشاره کرد و افزود: محدودیت های ایجاد شده در آموزش های حضوری به واسطه ظهور بیماری کرونا باعث شد تا آموزش های الکترونیکی با تقویت زیرساخت های لازم بدون وقفه انجام شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان افزود: با توجه به مسأله اشتغال در کشور، توسعه آموزش های تخصصی، مهارتی و کارآفرینی در رأس فعالیت های معاونت آموزش و کارآفرینی واحد است و با تأسیس دپارتمان های تخصصی و همکاری این معاونت با معاونت پژوهشی تلاش بر ارائه آموزش های تخصصی به فراگیران است.

وی تشریح کرد: در حوزه فرهنگی و در بخش انتشارات موفق به کسب افتخار انتخاب کتاب سال جوانان جمهوری اسلامی، انتخاب دو عنوان کتاب برتر در جشنواره دکتر حسابی و راه یابی یک عنوان کتاب به مرحله نیمه نهایی کتاب سال جمهوری اسلامی شدیم. همچنین در سال 1400 توانستیم چهارصدمین کتاب منتشر شده در شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان را روانه بازار کنیم.

پورمدنی فعالیت شاخص دیگر حوزه فرهنگی را اجرای تخصصی مناظرات دانشجویی استان دانست و اضافه کرد: مناظرات دانشجویی و کرسی های آزاد اندیشی باعث تقویت فرهنگ گفت و گو و انتقاد پذیری در جوانان جامعه می شود.

وی در پایان در خصوص شعار سال چهل و دومین سالگرد جهاد دانشگاهی با عنوان "جهاد دانشگاهی، زیست بوم نوآوری نخبگان ایران"گفت: جذب نیروی انسانی نخبه و توانمند از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی در رأس سیاست گذاری های این نهاد است و به زودی شرکت ثبت شده این مجموعه به شرکت دانش بنیان تبدیل خواهد شد.

کلید واژه ها: جذب نیروی نخبه چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی


نظر شما :