کارگاه "اصول برنامه ریزی فرهنگی" توسط معاونت فرهنگی واحد صنعتی اصفهان برگزار شد

۰۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۶ کد : ۵۰۱۱ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۹۱۹
توسط گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد، به منظور افزایش مهارت و توانمندی جهادگران معاونت فرهنگی واحد، کارگاه آموزشی اصول و برنامه ریزی فرهنگی، ۶ بهمن ماه برگزار شد.
کارگاه "اصول برنامه ریزی فرهنگی" توسط معاونت فرهنگی واحد صنعتی اصفهان برگزار شد


به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، مدیر گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد گفت: ابتدا با انجام چندکار عملی به صورت تیمی به تبیین اهمیت برنامه ریزی در زندگی انسان پرداخت.

غلامرضا قجاوند با ذکر چند روایت از پیامبر اکرم (ص) و ائمه(س)، ضرورت برنامه مند بودن و انجام برنامه ریزی به صورت صحیح را به حاضران متذکر و افزود: برنامه ریزی در همه ی کارها بسیار مهم و ضروری است و این موضوع در حوزه ی فرهنگ و فعالیت های فرهنگی اهمیت بیشتری دارد زیرا فرهنگ مقوله ای انتزاعی است و بدون برنامه ریزی هدفمند و دقیق نمی توان در آن موفق بود، همچنین معمولا بودجه، امکانات، نیروی انسانی در قسمت های فرهنگی محدودتر از سایر قسمت ها ست و باید با برنامه ریزی ظریف و دقیق، این محدودیت و کمبودها را جبران کرد.

وی از برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و راهبری، هماهنگی، نظارت و کنترل به عنوان مهم ترین وظایف یک مدیر نام برد و افزود: مدیری که نتواند برنامه ریزی صحیح انجام دهد، مدیر موفقی نیست زیرا مقوله های دیگر مانند سازماندهی، هدایت، هماهنگی، کنترل و نظارت هم به نوعی تحت الشعاع برنامه ریزی هستند.

قجاوند افزود: مسائل فرهنگی در هم تنیده ، چندبعدی و چندوجهی، پایدار، برساختی و انتزاعی هستند و فردی که می خواهد برنامه ریزی برای حل یک مسئله فرهنگی انجام دهد باید بداند که مسائل فرهنگی یک شبه ایجاد نشده اند و بنابراین یک شبه هم از بین نخواهند رفت و بازده کار کیفی در حوزه ی فرهنگی معمولا زمانبر است و معمولاً با مسائل حوزه های دیگر مانند اقتصاد و سیاست در هم تنیده اند.

 


نظر شما :