توسط واحد صنعتی اصفهان:

کتاب " فرامینیفرهای پلانکتون" وارد بازار نشر شد

۰۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۶ کد : ۵۰۳۰ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۸۷۳
توسط شعبه سازمان انتشارات واحد صنعتی اصفهان، کتاب «فرامینیفرهای پلانکتون (اهمیت آنها در بررسی‌های چینه‌شناسی)» تالیف دکتر مهین محمدی و دکتر مریم منانی وارد بازار نشر شد.
کتاب " فرامینیفرهای پلانکتون" وارد بازار نشر شد


به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، در بخش هایی از این کتاب می خوانیم: فرامینیفرهای پلانکتون نقش حیاتی در اکوسیستم دریایی بازی می‌کنند. آنها در آبهای سطحی یا نزدیک سطح تمامی اقیانوس‌های جهان آزادانه شناور هستند و معمولاً در اعماق بیشتر تزئینات صدف بیشتر می‌شود. پس از مرگ فرامینیفرهای پلانکتون، صدف به کف اقیانوس سقوط می‌نماید و لجن‌های آهکی را تشکیل می‌دهد.

 آنها از آغاز ژوراسیک، از اجداد فرامینیفرهای بنتیک تکامل یافته‌اند. آنها بسیار متنوع و سازگار هستند و برای پر کردن بسیاری از زیست‌بوم‌های آب‌های سطحی در اقیانوس‌ها تکامل یافته‌اند و برای بهره‌برداری از مناطق مختلف آب و هوایی و مواد مغذی سازگار شده‌اند.

 درجه حرارت آب دریا، توزیع عرضی فرامینیفرهای پلانکتون و تأمین مواد مغذی پراکندگی عمودی آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نرخ تکامل فرامینیفرهای پلانکتون، تنوع مورفولوژیکی و مدت زمان زیست کوتاه هر گونه، آنها را به یک ابزار زیست‌چینه‌نگاری و دیرینه‌بوم‌شناسی با ارزش بالا تبدیل نموده است. بنابراین آنها در اکتشاف مواد هیدروکربری و به همین سبب در اقتصاد جهانی مدرن حائز اهمیت می‌باشند.

گفتنی است؛ این کتاب272 صفحه چاپ و تیراژ 500 نسخه به بازار نشر عرضه شده و علاقمندان می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش و تهیه کتاب با شماره  03133912594 فروشگاه کتاب جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان تماس حاصل نمایند.

 

 

 


نظر شما :