با همکاری جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

جلسه هم اندیشی با هدف اشتغال آفرینی برگزار شد

۲۹ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۳ کد : ۵۰۷۵۱ آموزش و کارآفرینی
تعداد بازدید:۱۷۴
جلسه هم اندیشی با هدف اشتغال آفرینی بین جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، جلسه هم اندیشی با هدف اشتغال آفرینی بین جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مهندس غلامرضا ریحانی معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی و سید مهدی قائم مقامی معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تشکیل شد.

ریحانی اظهار کرد: جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان از دیر باز تهیه و تدوین منابع و محتوای مرتبط با مقوله کارآفرینی و تربیت مربیان کارآفرینی را در کارنامه فعالیت های خود دارد و در حال حاضر هم با در نظر گرفتن نیازهای حال و آینده صنعت و بنگاه های اقتصادی، دوره های آموزشی عمومی، تخصصی و اشتغال زا، از جمله کارآفرینی را با سرفصل های به روز شده و بر اساس فن آوری های نوین، به منظور مهارت افزایی و توانمند سازی نیروی انسانی با مؤلفه ها و ویژگی های درخواست شده از طرف کارفرمایان نیازمند به تأمین نیروی کار، برگزار می کند.

وی با اشاره به ارائه طرح راه اندازی مرکز هدایت شغلی دانشجویان و دانش آموختگان در دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: استان اصفهان با توجه به صنعتی بودن، دارای فرصت های شغلی بسیاری است اما از طرف دیگر این استان آمار بیکاری بالایی نیز دارد.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی افزود: علاوه بر همسو نبودن دستگاه های اجرایی دارای نقش در زیست بوم اشتغال، عدم وجود زنجیره های مرتبط بین بازارکار و کارجویان در استان را یکی از دلایل این ناهماهنگی دانست و مهمترین اهداف حوزه توسعه کارآفرینی و اشتغال واحد را ایجاد پل ارتباطی مستقیم بین کارفرما و کارجو و همچنین هدایت و راهنمایی دانشجویان برای قرارگیری در مسیر انتخاب صحیح شغل، در بدو ورود به دانشگاه و نیز ارتقای آمادگی شغلی فارغ التحصیلان دانشگاهی به جهت ورود به بازارکار  برشمرد همچنین همکاری منسجم و هدفمند این دو واحد را در راستای اشتغال جامعه بیکاران استان اصفهان و ایجاد اشتغال پایدار خواستار شد.

سید مهدی قائم مقامی معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، توسعه آموزش های نظامند و متناسب با نیازهای منطقه ای و اقلیم هر استان را یکی از راه های رفع این معضل عنوان کرد و اضافه کرد: تأسیس و راه اندازی مراکز مشاوره خدمات کارآفرینی و مراکز کاریابی در استان، رشد دوبرابری داشته و در آینده به سمت تخصصی شدن خواهد رفت تا هدایت و راهبری فارغ التحصیلان و افراد جویای کار با توجه به رشته و گرایش های تحصیلی و یا مهارت و توانمندی های تخصصی ایشان انجام گیرد، از طرفی روند دستیابی صاحبان کسب و کار و کارفرمایان جویای نیروی انسانی متخصص در زمینه های مورد نظرشان سریع و راحت تر خواهد شد.

وی با ذکر پیشینه آموزشی و اجرایی موفق جهاد دانشگاهی از همکاری های بیشتر طرفین اظهار خرسندی نمود و حمایت همه جانبه سازمان خود را از فعالیت های مشترک در تمامی زمینه های مطرح شده از جمله راه اندازی مرکز مشاوره و کاریابی اعلام کرد.
 

کلید واژه ها: اشتغال آفرینی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بازارکار کاریابی


نظر شما :