توسط معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان:

طراحی و ساخت دستگاه تست و کالیبره سرو والو

۲۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰ کد : ۵۱۵۱۹ پژوهشی تاپ خبر
تعداد بازدید:۴۱۲
پروژه پژوهشی "طراحی و ساخت دستگاه تست و کالیبره سرو والو کنترل والوهای اصلی توربین بخار سیکل ترکیبی" اجرایی شد.
طراحی و ساخت دستگاه تست و کالیبره سرو والو

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، دکتر مسعود عسگری مدیر گروه پژوهشی برق-کنترل این واحد اظهار کرد: پروژه پژوهشی "طراحی و ساخت دستگاه تست و کالیبره سرو والو کنترل والوهای اصلی توربین بخار سیکل ترکیبی" به کارفرمایی نیروگاه شهید سلیمی نکا توسط این گروه پژوهشی برق- کنترل جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان اجرایی شد.

عسگری افزود: این دستگاه در نیروگاه شهید سلیمی نکا آزمایش شد و نتایج تست برای نهایی سازی دستگاه در فاز بعدی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: امروزه در سیستم کنترل والوهای توربین، از نسل جدید محرک ها که در بخش فرمان مجهز به مکانیزم سرو ولو هستند، استفاده می شود و هرگونه خدشه ای در عملکرد هر یک از این سرو ولوها قادر است به تنهایی عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد لذا باید این تجهیزات از لحاظ صحت عملکرد و فرمان¬پذیری مورد تست و سنجش قرار گیرند.

مدیر گروه پژوهشی برق- کنترل جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در پایان گفت: هدف از ساخت این دستگاه آن است که بدون جداسازی سرو ولوها از صحت عملکرد آنها آگاه شده و در صورت بروز هرگونه عیبی، بتوان اقدامات لازم را به عمل آورد.
 

کلید واژه ها: دستگاه تست و کالیبره سرو والو کنترل توربین بخار سیکل ترکیبی گروه برق-کنترل جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان


نظر شما :