نکات طلایی در ایجاد برند شخصی

۱۸ دی ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۵ کد : ۵۲۴۵۷ مقالات
تعداد بازدید:۵۵۶
در دنیای امروز بیشترمخاطبان شما در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی شما را می شناسند . پس یکی از مراحل مهم در ایجاد برند شخصی حضور فعال در فضای آنلاین است. متن زیر بخش سوم از مقاله"نکات طلائی در ایجاد برند شخصی " نوشته "Casey Botticello" است که نکات طلائی ایجاد برند با استفاده از وب سایت شخصی و اکانت لینکدین را بیان می کند.
نکات طلایی در ایجاد برند شخصی

قبل از مطالعه این بخش، در صورت تمایل می توانید بخش های قبل را از طریق لینک های زیر مطالعه کنید.

بخش اول: http://jdiut.ac.ir/fa/news/50461
بخش دوم: http://jdiut.ac.ir/fa/news/51152

نکات طلایی در ایجاد برند شخصی
 

بخش سوم:
4. وب سایت شخصی خود را ارتقا دهید:
برای اینکه برند شخصی شما را همه افراد در جوامع مختلف بشناسند، لازم و ضروری است که اجتماعی باشیددقت داشته باشید که  فضای مجازی برای تمرین اجتماعی‌بودن یک گزینه موثر است. اگر وب سایت ندارید برای ایجاد هویت در فضای مجازی یک وب سایت شخصی ایجاد کنید چون مردم پاسخ بیشتر پرسش های خود را از موتورهای جستجو می گیرند و احتمال اینکه مخاطب واقعی در جستجوی خود به وب سایت شما وارد شود زیاد است. حتی اگر وب سایت داریدآن رابهینه کنید. در حقیقت، با بهینه سازی وب سایت برای گوگل و سایر موتورهای جستجو، اعتبار بالاتر و رتبه بهتری در نتایج جستجو بدست خواهید آورد و این امر به طور مستقیم به میزان بازدید از سایت شما ارتباط پیدا می کند. 
در وب سایت شخصی خود اطلاعات زیر را درج کنید:
-    اطلاعات شخصی درباره خودتان(علاقه مندی ها، تحصیلات و آرزوها)
-    تجربه های موفق گذشته که مرتبط با برند مد نظر شما باشد.
-    لینک شبکه های اجتماعی شما(اینستاگرام،فیسبوک، لینکدین و...)
-    یک ارزش پیشنهادی جذاب از خودتان ( یک داستان جذاب، نکات جالب و آموزنده در مورد برندتان، آموزش های رایگان، تحقیقات علمی، نمونه کار، محصولات، خدمات و ...)
-    اطلاعات تماس و راههای ارتباطی
-    یک لوگوی حرفه ای به همراه تصویر مناسب از خودتان (به طور مثال: عکس پرسنلی) 
-    مدارک، گواهینامه ها و افتخارات خود جهت مشاهده کاربران 
توجه: از گذاشتن لینک هایی که کاربران را اجبار می کند اطلاعات شخصی نظیر شماره تماس یا ایمیل را وارد نمایند یا در شبکه های اجتماعی شما عضو شوند خودداری نمایید.
به غیر از وب سایت، شبکه های اجتماعی هم در ایجاد برند شخصی نقش قابل توجهی دارند. همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم حضور در این فضا به دیده شدن بیشتر شما و ایجاد برند شخصی کمک می کند.(به قسمت اول مراجعه کنید).
در حال حاضر 4 پلتفرم وجود دارد که مردم برای برندسازی از آن استفاده می کنند:
1.    لینکدین
2.    توییتر
3.    اینستاگرام
4.    تیک تاک
پیشنهاد من این است که در این چهار شبکه به صورت موازی فعالیت کنید به طوری که هر چهار شبکه یک پیام را به مخاطب منتقل کنند. اما ممکن است برای شروع و با توجه به زمینه کاری و تخصصی برندتان بخواهید روی یکی از آنها تمرکز کنید.در ادامه مقاله فعالیت هریک از این پلتفرم ها را دقیق تر بررسی می کنیم.
فعالیت و ساخت برند درلینکدین:
در اواخر سال 2019 یا اوایل سال 2020 لینکدین از یک سایت درج رزومه کاری به یک سرویس شبکه اجتماعی تجاری تبدیل شد. اهمیت این شبکه به حدی است که در سال 2021، لینکدین مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های جدید را برای اینفلوئنسرها اعلام کرد تا فعالیت بهتر و راحت‌تری داشته باشند. پس اگر می خواهید افراد بیشتری شما و حرفه شما را بشناسند، حضوری قدرتمند و حرفه‌ای در لینکدین داشته باشید.
برای ساخت یک برند شخصی در لینکدین، بهتر است اصول زیر را رعایت کنید:

•    برای پروفایل تان یک تصویر مناسب انتخاب کنید: یک عکس حرفه ای و با کیفیت برای پروفایلتان انتخاب کنید که کسب و کارتان را برجسته کند.دقت کنید تصویری که برای پروفایل خود انتخاب می کنید نور و وضوح کافی داشته باشد و از گذاشتن تصاویر سلفی خودداری کنید.عکس پروفایل باید این ویژگیها را داشته باشد:
•    با کیفیت و شفاف
•    نمای نزدیک از چهره
•    پس زمینه ساده
•    لباس و ظاهر مناسب
•    لبخند
لینکدین پیشنهاد می کند عکسی بگیرید  که در آن چهره تان 60 درصد قاب را پر کرده باشد.

•    تمام بخشهای پروفایل خود را کامل و دقیق پر کنید: در بخش "درباره شما" یا "about" یک مطلب جذاب یا داستان کوتاه از خودتان بنویسید.  مهارت های مهم و قابل توجه خود را در قسمت "Headline" بنویسید."هدلاین" آن نوشته ای است که مستقیما زیر عکس پروفایل می آید لینکدین در حدود 120 کاراکتر به شما فضا می دهد تا بتوانید خود را به بازدیدکنندگان معرفی کنید. در این قسمت باید روشن و واضح بگویید کارتان چیست . پیشنهاد می کنم کمی وقت بگذارید و یک محتوای قانع کننده برای این بخش تهیه کنید
  در صورتی که توصیه نامه حرفه ای دارید آن را در پروفایل خود در قسمت " Recommendations " درج کنید. در این راستا می توانید ازمدیران، مربیان یا همکاران قدیمی یا فعلی خود بخواهید برای شما توصیه نامه حرفه ای که شامل نظرات حرفه ای آنها در مورد شماست بنویسند. و بهتر است که این توصیه نامه هدفمند و در راستای شکل دهی برندتان باشد. در صورت امکان 3 توصیه نامه معتبر به پروفایل لینکدین خود اضافه کنید.

•    مهارت های خود را به شکل راهبردی و هوشمندانه در پروفایل قرار دهید: یکی از بخشهای مهم لینکدین که تکمیل آن بسیار مهم است بخش "skills" یا مهارت ها است.سعی کنید این بخش را به شکل حرفه ای پر کنید. مثلا اگر می خواهید به عنوان یک مدیر بازاریابی شناخته شوید، مهارت های مهم و برتر که برای این شغل نیاز است را در نظر بگیرید و آن را  به این بخش اضافه کنید. مهارت های اصلی تر را در قسمت بالای لیست درج کنید.سپس ازهمکاران و اشخاص معتبری که در برند خود می شناسید بخواهید که شما را یا "تایید" یا "Endrose" کنند. شما هم مهارت های افراد دیگر موجود در شبکه اتصالات لینکدین را تایید کنید تا آنها هم شما را تایید کنند. اگر کسی به دنبال استخدام مدیر بازاریابی باشد و آن را در لینکدین جستجو کند افرادی که "Endrose" بالاتری دارند در رتبه بالاتری قرار می گیرند.

•    کلمات کلیدی نقش قابل توجهی دارند: کلمات کلیدی از این جهت مهم هستند که بسیاری از افراد هنگام جستجو به دنبال کلمات کلیدی هستند. از کلمات کلیدی متناسب با برند یا حرفه خودتان در پروفایل استفاده کنید. این کلمات را در بخشهای "about"، "skills" و "Headline" به کار ببرید. انتخاب بهترین کلمه کلیدی به مهارت شما بستگی دارد. هر تخصصی کلمات کلیدی مشخصی دارد که بیشتر توسط کاربران جستجو می شود.این کلمات را پیدا کنید و استفاده کنید.
پس از تکمیل پروفایل شخصی در لینکدین زمان تعامل با سایر کاربران  است. پیشنهاد می کنم ابتدا اینفلوئنسرهای حوزه خودتان را شناسایی کنید و آنها را دنبال کنید. در مورد پست های آنها نظرات تخصصی خود را بنویسید. اگر نظراتی ارزشمند بگذارید، دیگران شما را لایک می کنند.در نتیجه کامنت شما و پروفایل شما بیشتر دیده می شود. ثبت نظرات و کامنت های مناسب، افراد متخصص حوزه شما را تشویق می کند تا با شما ارتباط برقرار کنند.در واقع ارتباط با اینفلوئنسرهای حوزه خودتان از یک طرف به شما کمک می کند تا شناخت شما نسبت به همکاران خود و شناخت آنها نسبت به شما گسترش پیدا کند و از طرف دیگر باعث می شود شما راحت تر اخبار حوزه کاری خود و نوع محتوایی که مورد پسند کاربران است را شناسایی کنید.

از طرف دیگر سعی کنید هر روز یک ارتباط معنادار برقرار کنید. ارتباط معنادار ارتباطی است که برای هر دو طرف درگیر ارزش ایجاد می کند چنین ارتباطی به راحتی در مدتی طولانی می تواند مفید و ثمربخش باشد.در این ارتباطات سعی کنید بیشتر شناخته شوید و اطلاعات مفیدی را رد  و بدل کنید. به یاد داشته باشید که داشتن صدها و هزاران پیوند در لینکدین به معنای پیشرفت در  حرفه نیست اما اگر تعداد محدودی لینک های معنادار و با ارزش داشته باشید احتمال پیشرفت تان بیشتر است.
و حرف آخر اینکه به طور منظم یکبار در روز پست بگذارید. ممکن است در ابتدا پیدا کردن موضوع برای پست مشکل و دلهره آور باشد.اما بهتر است به آن عادت کنید. ارسال پست سریعترین راه برای ایجاد یک برند شخصی قوی و داشتن فالوورهای بیشتر است. ادامه دارد...

 

نویسنده : Casey Botticello، کارآفرین و متخصص دیجیتال مارکتینگ – واشنگتن – آوریل 2021
تهیه کننده: منصوره یزدانی پور - کارشناس واحد تجاری سازی و بازرگانی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان

 

کلید واژه ها: تجاری سازی برندینگ پرسونال برندینگ برند سازی شخصی ثروت آفرینی موفقیت شغلی معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان مارکتینگ


نظر شما :