نکات طلایی در ایجاد برند شخصی

۲۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۴ کد : ۵۳۹۳۶ مقالات
تعداد بازدید:۴۵۸
اگر با شبکه های اجتماعی سر و کار دارید و برای ساخت برند خود از آن ها استفاده می کنید حتما می دانید که مدیریت تصویر برند در این پلتفرم ها کاری سخت و شوار است و الزامات مختلفی برای شناخته شدن برند و معروف ماندن آن وجود دارد. در این مقاله تکنیک هایی برای برندسازی در دو شبکه اجتماعی توییتر و اینستاگرام مطرح شده که مطالعه آن برای افرادی که تازه شروع به برندسازی کرده اند توصیه می شود.
نکات طلایی در ایجاد برند شخصی

این مقاله قسمت چهارم از مقاله "نکات طلایی در ایجاد برند شخصی " است که توسط "Casey Botticello"، کارآفرین و متخصص دیجیتال مارکتینگ نگارش شده است.

قبل از مطالعه این بخش، در صورت تمایل می توانید بخش های قبل را از طریق لینکهای ذیل مطالعه نمایید.
بخش اول: http://jdiut.ac.ir/fa/news/50461
بخش دوم: http://jdiut.ac.ir/fa/news/51152
بخش سوم:  http://jdiut.ac.ir/fa/news/52457

 

برند سازی در توییتر:

توییتر یکی از شبکه های اجتماعی محبوب و تأثیرگذار است که نفوذ در آن به عنوان یک اینفلوئنسر کمی از لینکدین دشوارتر است. ولی می توانید برای موفقیت در این شبکه هم از تکنیک هایی شبیه لینکدین استفاده کنید(بخش سوم را مطالعه کنید.)

به طور مثال سعی کنید در این پلتفرم حضور فعال ، هدفمند و مداوم داشته باشید. با مخاطبین خود ارتباط مستمر وموثر برقرار کنید.در نظر داشته باشید  فعال بودن در توییتر مانند یک گفتگو است. پس زمانی را برای گوش دادن و توجه کردن به آنچه در توییتر می‌گذرد صرف کنید.

80 درصد محتوای خود را به مطالب مفید برای دیگران اختصاص دهید و ۲۰ درصد آن را به مسائل و موضوعات شخصی خودتان. سخاوتمند باشید و مطالب مفید را به اشتراک بگذارید

اینفلوئنسرهای حوزه کاری خود را فالو کنید و در مورد پست هایی که می گذارند نظر دهید. هرجه ارتباط معنادار بیشتری با این افراد داشته باشید، بیشتر دیده خواهید شد. (ارتباط معنا دار در بخش 3 توضیح داده شده است)

 

برندسازی در اینستاگرام و تیک تاک:

با رونمایی اینستاگرام از قالب جدیدی از محتوا به نام Reels شانس افرادی که از اینستاگرام برای اهداف تجاری و برندسازی استفاده می کنند افزایش یافت. این آپشن جدید اینستاگرام یکی از ابزارهایی است که برای تولید محتوا و مهمتر از آن کسب درآمد طراحی شده است. Reels ویدیوهای کوتاهی است که کمتر از 60 ثانیه زمان دارد و این امکان را به کاربران می دهد که فیلم های کوتاه و جذاب ایجاد کنند و روی آن از افکت های تصویری استفاده کنند. پس با استفاده از این قابلیت شانس بازدید از پیج تان را بالا ببرید و به معرفی برندتان بپردازید. 

البته این قابلیت به شکل مشابه در تیک تاک هم وجود دارد و در واقع اینستاگرام قابلیت Reels  را در رقابت با اپلیکیشن تیک تاک ارائه کرده است. بنابراین به طور مشابه از اپلیکیشن تیک تاک هم می توانید استفاده کنید. 

داستان هایی در مورد موفقیت تقریبا یک شبه (زودهنگام) بعضی افراد با استفاده از این شبکه ها وجود دارد. مثلا Pudgy Woke که ده ها یا شاید صدها هزار نفر فالوور را ظرف مدت یک ماه جمع آوری کرد و در حال حاضر میلیون ها فالوور دارد. ممکن است این مثال کمی افراطی به نظر برسد ولی واقعیت این است که این شبکه ها یک فرصت منحصر به فرد و سریع برای ساخت برند ایجاد کرده اند که قبل از این هرگز نبوده است.

به عنوان جمع بندی می گویم: در تمامی  شبکه های اجتماعی چند اصل مهم وجود دارد که باید حتما رعایت کنید:

- تمرکز بر جایگاه یا برندی که انتخاب کرده اید
- تولید محتوا در زمینه برندی که انتخاب کرده اید،
 - استفاده از هشتک های مرتبط 
- و از همه مهمتر داشتن ثبات است.

در ضمن به خاطر داشته باشید که شبکه های اجتماعی مبتنی بر ترند هستند. یعنی مبتنی بر مباحثی هستند که در یک بازه زمانی در بین کاربران رواج زیادی پیدا می کنند و بعد از مدتی منقضی می شوند. اگر بتوانید این ترندها را دنبال کنید و همگام با آن ها محتوا سازی کنید بسیار سریعتر نتیجه خواهید گرفت.

 

استراتژی  محتوای خود را توسعه دهید:

گام پنجم در ایجاد برند شخصی،گسترش استراتژی محتوا در جهت تولید محتوای رایگان است. بسیاری از مردم فکر می کنند که تولید و ارائه محتوای رایگان یک اشتباه است. آنها تصور می کنند اگر بخشی از اطلاعات خود را به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار دهند فرصت کسب در آمد را از دست می دهند. اما واقعیت کاملا برعکس است. محتوای رایگان می تواند اعتماد افراد به برندتان را بیشتر کند و به کسب اعتبار بیشترکمک کند. از طرف دیگر وقتی شما محتوایی ارزشمند و رایگان در اختیار مخاطب قرار می دهید ثابت می کنید که فردی خیرخواه هستید و تخصص کافی هم در زمینه مورد نظر و برندتان دارید. در واقع شما آنقدر اطلاعات دارید که برخی از آنها را به صورت رایگان ارائه می دهید. تصور کنید اگر یک مشاوره رایگان خوب و مفید انجام دهید چقدر می توانید از آن درآمد کسب کنید؟ و به چه میزان به اعتیار خود می افزایید؟

ولی در انتشار  محتواهای خود  3 نکته را همیشه در داشته باشید:

نکته اول: در مورد محتوایی که به اشتراک می گذارید خوب فکر کنید و سعی کنید محتوایی مفید ارائه دهید. چون شما می خواهید به عنوان یک مرجع قابل اعتماد شناخته شوید.

نکته دوم: در مورد موضوعات پرمخاطب و ترند زمینه کاری و برند خودتان تحقیق کنید. می توانید از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner ،Google Trends و Exploding Topics استفاده کنید. 

نکته سوم: همه انواع محتوا را پوشش دهید. فقط از ویدیو یا متن استفاده نکنید. چون نوع محتوای شما به سرعت یکنواخت و کسل کننده می شود. همچنین اشتراک گذاری محتوای متنوع در چندین پلتفرم دید شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا برند خود را سریعتر بسازید. انواع محتوا که می توانید استفاده کنید عبارتند از :

•    پادکست
•    دوره های آنلاین
•    اینفوگرافیک
•    متن
•    ویدئو
•    تصاویر اسلایدی
•    وبینار
•    و ...

و می توانید از این محتواها در پلتفرم های زیر استفاده کنید:

•    وبلاگ یا وبسایت شخصی
•    فعالیت در سایر وبلاگ ها و نشریات آنلاین
•    ایمیل های شخصی سازی شده برای مخاطبین
•    دایرکت های پادکست
•    تیک تاک
•    یوتیوب
•    گروههای لینکدین
•    اینستاگرام
•    فیسبوک
•    Quora 
•    Reddit

البته ممکن است ایجاد همه نوع محتوا امکان پذیر نباشد ولی نباید همه پست ها و استوری هایتان از یک نوع باشد. سعی گنید 4 یا 5 نوع محتوا تولید کنید و هر کدام را در پلتفرم مناسب خودش قرار دهید. مثلا محتوای متنی برای توئیتر و محتوای ویدیو برای اپلیکیشن تیک تاک و اینستاگرام مناسب تر است.

ادامه دارد...


نویسنده : Casey Botticello، کارآفرین و متخصص دیجیتال مارکتینگ – واشنگتن – آوریل 2021
تهیه کننده: منصوره یزدانی پور - کارشناس واحد تجاری سازی و بازرگانی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان

کلمات کلیدی: ریلز- اینستاگرام- تیک تاک-اینفلوئنسر- فضای مجازی- ترند- استوری- تولید محتوا- تجاری سازی- برندینگ- پرسونال برندینگ- برندسازی شخصی- ثروت آفرینی-  مارکتینگ
 

کلید واژه ها: ریلز اینستاگرام تیک تاک اینفلوئنسر فضای مجازی ترند استوری تولید محتوا تجاری سازی برندینگ پرسونال برندینگ برندسازی شخصی ثروت آفرینی مارکتینگ


نظر شما :