به همت گروه پژوهشی برق کنترل جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان:

دستگاه اندازه گیری ابعاد سرامیک به روش پردازش تصویر وارد چرخه صنعت کشور شد

۰۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۹ کد : ۵۴۴۸۲ پژوهشی تاپ خبر
تعداد بازدید:۲۲۱
طرح پژوهشی طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری ابعاد سرامیک به روش پردازش تصویر به همت گروه پژوهشی برق کنترل جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با موفقیت به نتیجه رسید و دستگاه طراحی شده وارد چرخه صنعت کشور شد.
دستگاه اندازه گیری ابعاد سرامیک به روش پردازش تصویر وارد چرخه صنعت کشور شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، دکتر مسعود عسکری مدیر گروه پژوهشی برق کنترل این واحد اظهار کرد: دستگاه اندازه گیری ابعاد سرامیک به روش پردازش تصویر به صنایع تولید کننده کاشی و سرامیک کمک می کند که محصول تولید شده را بر حسب دقیق بودن ابعاد آن دسته بندی کنند.

عسکری افزود: این دستگاه در انتهای خط تولید سرامیک و قبل از واحد بسته بندی قرار می گیرد و به تولید کننده این امکان را می دهد که محصول تولید شده را با کیفیت بالاتر به بازار عرضه کند.

وی ادامه داد: در این پژوهش از آخرین فناوری های بینایی ماشین و پردازش تصویر برای اندازه گیری ابعاد سرامیک حین حرکت در خط تولید استفاده شده است و دستگاه قادر است ابعاد سرامیک را با دقت و سرعت مناسب اندازه گیری کند.

مدیر گروه پژوهشی برق کنترل جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان عنوان کرد: این دستگاه برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده است و در کارخانه پاسارگاد سرام آباده نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است. 
 

کلید واژه ها: طرح پژوهشی دستگاه اندازه گیری ابعاد سرامیک به روش پردازش تصویر گروه پژوهشی برق کنترل جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان


نظر شما :