نشست تحلیل شعار سال "حمایت از کالای ایرانی" برگزار شد

۰۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۰ کد : ۵۵۶۲ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۳۲۹
توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، ۳۰ بهمن ماه، تحلیل شعار سال "حمایت از کالای ایرانی" در مسجد حضرت زهرا(س) دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
نشست تحلیل شعار سال "حمایت از کالای ایرانی" برگزار شد


به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: از سال 78 سنت پسندیده ی نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری عنوان شد. در این نامگذاری بیشتر مسائلی که در سال گذشته و یا عواملی که در سال آینده می تواند محرک فرهنگی، اجتماعی و گاهی سیاسی شود مورد تایید و سفارش ایشان قرار می گرفت، به عنوان شعار سال انتخاب می شد.

دکتر سلمانی افزود: نامگذاری در چهار سال اول عقیدتی ، فرهنگی بود و بعد از آن تا دو سال به تناسب مناسبت فرهنگی نامگذاری شد، سپس چند سال جنبه فرهنگی داشت، اما بعد از تغییرات در کشور در زمینه دولت و مردم نامگذاری صورت گرفت.

ایشان در بیان علت نامگذاری سال جاری افزود: مقام معظم رهبری بر تناسب معیشت ، اقتصاد مردم، تولید ملی و هویت ملی خیلی تاکید دارند و بر این اساس نامگذاری انجام می شود. این نامگذاری فرهنگ عمومی است. مثلا وقتی در سال گذشته تنبلی و ضعف در دستگاه اجرایی یا تشدد و اختلاف در مسائل اتفاق می افتاد ،رهبر معظم در نامگذاری یک حسن بیان می کرد تا بتوان روی آن شعار کار شود و ضعف از بین رود. بنابراین در سال گذشته که ضعف تولید ملی داشتیم رهبر معظم این شعار را عنوان می کند.

سلمانی به نقد عملکرد مردم در استقبال از کالاهای غیر ایرانی و همچنین نقش دولتی ها و رسانه ها پرداخت و راه کارهای عملی برای تحقق شعار سال را بیان کرد.

گفتنی است؛ در پایان جلسه با حرکتی نمادین خودکار ساخت ایران به منظور حمایت از کالای ایرانی به شرکت کنندگان در جلسه اهدا شد.

 


نظر شما :