هر آنچه در روز اول سفر رییس جهاددانشگاهی به استان اصفهان گذشت/لزوم هم افزایی واحدهای مستقر در اصفهان برای کمک به حل مسائل استان

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۱:۱۵ کد : ۵۶۸۶۲ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۱۷۵
روز اول سفر رییس جهاددانشگاهی به استان اصفهان با سخنرانی دکتر حسن مسلمی نائینی در دومین کنگره بین المللی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا (وانا) آغاز شد و با بازدید از شرکت گروه صنایع دارویی، شیمیایی و غذایی شهید مدرس و برگزاری نشست مشترک با معاونان مجموعه های این نهاد در استان اصفهان ادامه یافت. پایان بخش برنامه‌های روز اول سفر رییس جهاددانشگاهی دیدار با استاندار اصفهان است.
هر آنچه در روز اول سفر رییس جهاددانشگاهی به استان اصفهان گذشت/لزوم هم افزایی واحدهای مستقر در اصفهان برای کمک به حل مسائل استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دومین کنگره بین المللی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا (وانا) با سخنرانی رئیس جهاددانشگاهی صبح امروز، 20 اردیبهشت ماه در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز به کار کرد.

ایجاد مسیری جدید برای تبادل علمی میان نخبگان حوزه‌های زیست‌فناوری کاربردی

رییس جهاددانشگاهی در مراسم افتتاحیه این کنگره که با موضوع زیست فناوری کاربردی توسط پژوهشگاه رویان برگزار می‌شود گفت: این کنگره مسیر دیگری است برای تبادل دانش و اطلاعات علمی میان نخبگانِ حوزه‌های زیست‌فناوری کاربردی که با پرداختن به آخرین دستاوردهای علمی زمینه‌ساز حرکت همه‌جانبه فرامرزی و تسخیر میدان‌های علمی و اقتصادی شوند.

دکتر حسن مسلمی نائینی از شرکت‌کنندگان در این کنگره خواست تا با شناسایی ظرفیت همکاری در کشورهای منطقه و گسترش شبکه ارتباطی در سطوح مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی و انتقال تجربیات علمی به کشور، توسعه محصولات صادرات محور را در دستور کار قرار دهند تا در بلندمدت با استفاده از روش‌های نوین علمی که پژوهشگاه رویان از پیشتازان آن است، مدیریت و راهبری منطقه‌ای را در درمان‌های مبتنی بر زیست پزشکی و مبتنی بر فرد، به‌ویژه پزشکی بازساختی در دست‌گیریم.

کنگره وانا؛ حرکتی برای شکل گیری یک شبکه علمی با کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا

همچنین دکتر عبدالحسین شاهوردی رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی نیز در این کنگره با بیان این که در این کنگره موضوع زیست فناوری کاربردی در دستور کار قرار گرفت و میزبان آن شهر اصفهان شد، گفت: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی منسجم در راستای اهداف برنامه علمی وانا که شکل گیری یک شبکه علمی است قدم برداریم و ما حصل این شبکه اجرای پروژه های تحقیقاتی منطقه‌ای، آموزش‌های مستمر و انتقال تجربه باشد.

در این مراسم بنیاد نخبگان استان اصفهان از دکتر محمد حسین نصر اصفهانی رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان و مسئول پروژه شبیه سازی گوسفند برای اولین بار در خاورمیانه و همچنین دبیر علمی دومین کنگره بین المللی وانا تقدیر کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی و هیئت همراه در ادامه سفر خود به استان اصفهان به شرکت گروه صنایع دارویی، شیمیایی و غذایی شهید مدرس در شهرستان تیران و کرون رفتند و از بخش های مختلف این مجموعه بازدید کردند.

لزوم هم افزایی واحدهای مستقر در اصفهان برای کمک به حل مسائل استان

در ادامه سفر دکتر حسن مسلمی نائینی به استان اصفهان، نشست مشترک رییس و اعضای هیات رییسه جهاددانشگاهی با معاونان مجموعه های این نهاد در استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست معاونان مجموعه های جهاد دانشگاهی استان اصفهان گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای خود را ارائه کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی نیز در این نشست با تاکید بر هم افزایی واحدهای مستقر در اصفهان برای کمک به حل مسائل استان  اظهار کرد: مجموعه های جهاد دانشگاهی در استان اصفهان امروز باید از هم حمایت کنند، اگر در بخشی مشکلی وجود دارد همه باید به آن کمک کنیم و همه بخش ها را یکی بدانیم.

وی گفت: جهاد دانشگاهی کارهای بزرگی انجام می دهد که باعث خشنودی رهبر معظم انقلاب اسلامی شده است و جای قدردانی از تلاش های مدیران جهاددانشگاهی در طول این سال ها دارد.‌

رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه مسأله مهم این است که ما جهاد دانشگاهی هستیم و باید با دانشگاه هماهنگ باشیم، تاکید کرد: ارتباط با بدنه باید در جهاد دانشگاهی بیشتر از قبل مورد توجه مدیران قرار گیرد.

جهاددانشگاهی واحد اصفهان، واحد صنعتی اصفهان، مجتمع صنایع دارویی، شیمیایی و غذایی شهید مدرس، موسسه آموزش عالی و پژوهشکده زیست فناوری از مجموعه‌های جهاددانشگاهی در استان اصفهان است.

گفتنی است؛ دیدار با استاندار اصفهان و نشست صمیمانه با اعضای جهاد دانشگاهی در استان اصفهان، از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه دکتر حسن مسلمی نائینی به استان اصفهان است.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی


نظر شما :