رئیس جهاد دانشگاهی در دیدار با شهردار اصفهان:

جهاددانشگاهی می تواند مکمل کارهای فرهنگی شهرداری اصفهان باشد/ آمادگی همکاری در زمینه اشتغال و کارآفرینی

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۲۱ کد : ۵۶۸۶۶ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۱۹۶
رییس جهاددانشگاهی در دیدار با شهردار اصفهان اعلام کرد: ما تمام قد آمادگی همکاری با شهرداری اصفهان را داریم و می توانیم مکمل کارهای فرهنگی شهرداری باشیم.
جهاددانشگاهی می تواند مکمل کارهای فرهنگی شهرداری اصفهان باشد/ آمادگی همکاری در زمینه اشتغال و کارآفرینی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، در دیدار با علی قاسم زاده، شهردار اصفهان که ظهر روز پنجشنبه(۲۱ اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از مولودهای انقلاب اسلامی است که مورد عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد و در این مدت کارهای بزرگی انجام داده که از جمله آن‌ها می‌توان به فعالیتهای مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی اشاره کرد که بحث سلول های بنیادی را آغاز کرد و امروز شاخ و برگ های آن در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در زمینه های مختلف پزشکی، درمان ناباروری، مهندسی و حوزه های فرهنگی و علوم انسانی در جهاد دانشگاهی انجام شده است، گفت: چندین مرکز فرهنگی خاص مثل مرکز ایسپا داریم که دقیق ترین افکارسنجی در سطح کشور را انجام می دهد و می توان از این ظرفیت در شهر بهره برد. همچنین خبرگزاری های ایسنا، ایکنا و سیناپرس، پژوهشگاه علوم انسانی و سازمان دانشجویان از دیگر فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی است.

رئیس جهاد دانشگاهی به پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: در بخش های صنعتی و کشاورزی نیز کارهای بزرگی در این نهاد در حال انجام است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های جهاددانشگاهی در شهر اصفهان گفت :ساختمانی داریم که حدود ۸ هزار متر سطح و ۱۶ هزار متر زیربنا دارد. سازه های این ساختمان احداث و رها شده است، درحالی که می تواند در حوزه های مراکز رشد مثمر ثمر باشد. 

دکتر مسلمی نائینی با بیان اینکه در حوزه اشتغال و کارآفرینی نیز می توانیم کمک زیادی به استان کنیم، گفت: ما تمام قد آمادگی همکاری با شهرداری را داریم و می توانیم مکمل کارهای فرهنگی شهرداری باشیم، از جمله در حوزه هایی مثل گردشگری و موضوعات شهر و شهروندی می توانیم با شهرداری همکاری کنیم. همچنین در حوزه تهیه پیوست فرهنگی طرح های عمرانی و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و مناظرات در سطح شهر اعلام آمادگی می کنیم.

وی افزود: جهاد دانشگاهی مجموعه ای بسیار توانا است و امیدواریم بتوانیم از این توانایی ها برای کمک به حل مسائل شهر و استان بهره ببریم. 

از اهل دانش و پژوهش در شهرداری اصفهان کمک می‌گیریم 

علی قاسم زاده، شهردار اصفهان نیز در این نشست، اظهار کرد: دو گروه در فرهنگ دینی ما به شدت مذمت شده اند؛ گروه اول عالمان بدون عمل و یک گروه که حتی شدیدتر از گروه اول مذمت شده اند و آن کارگزاران بی سواد هستند که دانش و مهارت کاری را ندارند، ولی به آن کار ورود پیدا می کنند که بعد از انقلاب هر دو گروه به کشور ضربه زدند. 

وی افزود: براساس این فهم، در شهرداری باور داریم در بسیاری از امور جاهل هستیم و باید از اهل دانش و پژوهش کمک بگیریم. در شهرداری اصفهان این موضوع نهادینه شده که برای پژوهش هزینه نمی کنیم، بلکه سرمایه گذاری می کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه با همه مراکز پژوهشی قرارداد باز داریم، گفت: بخش های مختلف در شهرداری با جهاددانشگاهی در ارتباط هستند و این آمادگی را داریم تا همچنان با جهاد دانشگاهی نیز همکاری کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه به نفع ماست از دانش و ظرفیت های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی برای رشد و پیشرفت شهر بهره بگیریم، تصریح کرد: ما همیشه نیاز به تغییر و تحول داریم، اما قدم برداشتن به جلو نیاز به نورافکن دارد تا مسیر را روشن کنید و شما در جهاد دانشگاهی این کار را انجام می دهید.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی شهرداری اصفهان


نظر شما :