"رابطه های رنگی" در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۹:۰۸ کد : ۵۷۲۱ فرهنگی
تعداد بازدید:۲۰۹۸
۷ اسفند ماه، با مشارکت گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد، کانون مشاوره خانواده و دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان، برنامه "رابطه های رنگی" در این دانشگاه با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.
"رابطه های رنگی" در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان، ضمن توصیف مقام بی نظیر مادر افزود: ما نیازی به نام دلبستگی داریم که از همان کودکی و در دامان مادر ارضاء می شود و چنانچه این نیاز در دامان پاک مادر ارضاء نشود، هیچ جای دیگر نمی تواند به درستی ارضاء شود.

دکتر محمدرضا عابدی، از هم کفی، سطح سواد، شخصیت، سطح اجتماعی و اقتصادی، به عنوان برخی از ملاک های رایج در ازدواج نام برد و گفت:  مهمترین ملاک ، امنیت است یعنی یک زن و مرد بعد از ازدواج باید در خانه امنیت داشته باشند و برای این که امن بودن یک فرد را کنترل کنیم دو راه حل وجود دارد، اول راه حل نقطه ای که در این روش از خود فرد می پرسیم که اکنون رابطه اش با اطرافیانش چگونه است؟ روش دوم، روش فرایندی است که در آن از فرد می پرسیم از دوران کودکی تا کنون رابطه ات با اطرافیانت به خصوص با مادر چگونه بوده است؟ اگر پاسخ وجود رابطه ای مطلوب را تایید کرد، می توانیم بگوییم رابطه امن است. رابطه ی امن ارتباط زیاد با مادر دارد و ربطی هم به میزان سواد مادر ندارد، ممکن است یک مادر سواد کمی داشته باشد ولی رابطه ی امن با فرزند ایجاد کرده باشد و یا یک مادر با سواد بالا نتواند رابطه ی امن با فرزند ایجاد کند.

ایشان یکی از معضلات دانشگاه را شکل گیری رابطه ی قرمز دانست و تصریح کرد: رابطه ها در دانشگاه ها، خود را شکل های مختلف نشان می دهد که معمولا این رابطه ها باعث ایجاد مشکلات می شوند. رابطه ی قرمز یکی از آنهاست که ممکن است حتی دوجنسیتی نباشد و این رابطه الزاماً جنسی نیست و ممکن است بیشتر عاطفی باشد. وجود رابطه قرمز نشان می دهد که نیازهای عاطفی فرد در کودکی خوب برآورده نشده است. هر شخص با هر سنی ممکن است در رابطه ی قرمز قرار گیرد.

دکتر عابدی، از "رابطه ی زرد" بعنوان رابطه ی خیلی آشنا نام بردکه درآن روابط یک طرفه است و یک طرف قصد سوء استفاده از طرف مقابل را دارد. رابطه های زرد ممکن است همه جا وجود داشته باشد، در دانشگاه ممکن است یک طرف به خاطر مسائل جنسی و ارضاء آنها رابطه ی زرد بر قرار کند.

این استاد دانشگاه، از "رابطه سبز" به عنوان نوعی دیگر از رابطه نام برد و خاطر نشان کرد: رابطه ی سبز یک رابطه رویشی است. ممکن است فردی در ازدواج به دنبال رفاه و رضایت باشد که البته اینها خیلی خوب هستند، ولی رابطه ی سبز، رابطه ای است که در آن معناگرایی وجود دارد و طرفین در آن به دنبال معنا هستند زیرا اگر در زندگی معنا وجود نداشته باشد زندگی فایده ای ندارد.

گفتنی است؛در این برنامه که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت، به تعدادی از دانشجویان با نام های علی و زهرا هدایایی تقدیم شد.

 

 


نظر شما :