به همت معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان:

وبینار آشنایی با سامانه مودیان مالیاتی برگزار شد

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۷ کد : ۵۷۹۶۸ آموزش و کارآفرینی
تعداد بازدید:۲۰۱
مرکز خدمات مشاوره و کارآفرینی مرکز آموزش الکترونیک معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان وبینار “آشنایی با سامانه مودیان مالیاتی” را برگزار کرد.
وبینار آشنایی با سامانه مودیان مالیاتی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، مرکز خدمات مشاوره و کارآفرینی و مرکز آموزش الکترونیک معاونت آموزشی این واحد وبینار “آشنایی با سامانه مودیان مالیاتی” را برگزار کرد.

در پی جلسات متعدد با رئیس انجمن حسابداران استان اصفهان سرفصل ها و محتوای این وبینار متناسب با نیاز مخاطبین وبینار که شامل موضوعاتی از جمله ثبت نام در سامانه مؤدیان، صورتحساب الکترونیکی اصلاحی و انواع صورتحساب و ... مصوب گردید. از همین رو وبیناری با سخنرانی مجید رئوفی، نایب رئیس انجمن حسابداران استان اصفهان و تدریس علیرضا گنجی مدرس دوره های حسابداری برگزار شد میزبان بیش از 300 شرکت کننده بود.

سامانه مودیان مالیاتی تحت مدیریت سازمان امور مالیاتی کشور با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی فعالیت می‌کند. طبق قانون مصوب آبان 1398، هر فرد مشمول مالیات موظف است برای ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی اقدام کند این سامانه که با وارد شدن به آدرس اینترنتی tp.tax.gov.ir امکان ورود به آن برای مودیان مالیاتی مشمول فراهم می‌شود، محلی جهت ثبت‌نام و ارسال صورت حساب‌الکترونیکی است.

ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی، طبق قانون از وظایف صاحبان مشاغل اعلام شده است. همچنین این سامانه با هدف جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات مربوط به مؤدیان مالیاتی و برای دریافت گزارش‌های الکترونیکی مودیان راه‌اندازی شده است. از طرفی این سامانه امکاناتی را برای تسهیل در پرداخت مالیات، پیگیری وضعیت مالیاتی و ارائه اطلاعات مالیاتی به کاربران خود فراهم می‌کند. 

با توجه به اینکه مشمولین و تمامی فعالان اقتصادی، باید صورتحساب‌های الکترونیک خود را در موعدهای مشخص ارسال کنند، همه اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به ارسال صورت‌ حساب الکترونیکی هستند. عدم ثبت نام و عدم ارسال صورت حساب‌ها با این سامانه منجر به جریمه حداقل 10% از فروش خواهد شد. به جهت اینکه صاحبان کسب و کارها و بنگاه های اقتصادی در انجام فرآیندهای مالیاتی با مشکلی مواجه نشوند، ضروری است کار با این سامانه را به خوبی بیاموزند.

گفتنی است جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان مجری دوره های آموزشی مالی و مالیاتی، از کلیه صاحبان مشاغل صنفی و غیر صنفی و اشخاص حقوقی و حقیقی دعوت می کند با شرکت در این دوره های آموزشی با مفاهیم مرتبط با این سامانه بطور کامل آشنا شوند.

 
 

کلید واژه ها: سامانه مودیان مالیاتی


نظر شما :