همکاری جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان با کانون انجمن های کارفرمایان استان اصفهان

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۲ کد : ۵۸۱۹۹ آموزش و کارآفرینی
تعداد بازدید:۱۷۶
جلسه هم افزایی و توسعه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان و کانون انجمن های کارفرمایان استان اصفهان برگزار شد.
همکاری جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان با کانون انجمن های کارفرمایان استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، جلسه هم افزایی و توسعه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان و کانون انجمن کارفرمایان استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست که در مرکز کانون انجمن های کارفرمایان استان اصفهان برگزار شد، محمد گوهریان دبیر و عضو هیأت مدیره کانون انجمن های کارفرمایان استان اصفهان به تشریح ساختار انجمن کارفرمایان پرداخت و گفت: کانون انجمن های صنفی کارفرمایان استان اصفهان در سال 1382 به همت سازمان کار و امور اجتماعی استان و جمعی از مسؤولین انجمن‌های صنفی بر اساس ماده 131 قانون کار شکل گرفت.

گوهریان افزود: این کانون با زیر پوشش داشتن بیش از 190 انجمن صنفی کارفرمایی و کانون تخصصی یکی از بزرگترین تشکل های فرابخشی محسوب می شود که به منظور ایجاد هماهنگی در فعالیت های انجمن های صنفی کارفرمایی و کانون های کارفرمایی تخصصی استانی و هدایت و راهنمایی آنان در زمینه های مختلف صنعتی، حرفه ای و خدماتی ایجاد گردید.

وی با اشاره به لزوم شناخت جایگاه و منزلت کارفرمایان و ارج و قرب نهادن به این قشر از جامعه که از اصلی ترین ارکان توسعه و پیشرفت کشور است گفت: کارت کارفرمایی به عنوان ابزاری برای اعلام هویت و معرفی جایگاه کارفرمایان است، به همین منظور این کانون با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان مبادرت به تهیه و تدوین کارت کارفرمایی نمودند که در حال حاضر ۷۰۰ کارت کارفرمایی زنده توسط کانون انجمن های صنفی برای اعضای این انجمن در استان اصفهان صادر گردیده است.

عضو هیأت مدیره کانون انجمن های کارفرمایان استان اصفهان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی از سالیان گذشته همواره یکی از بهترین و پویا ترین واحدهای فعال درزمینه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بوده است عنوان کرد: جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان  بیش از ۳۰ سال سابقه موفق و درخشان برگزاری  دوره های کوتاه مدت تخصصی را در کارنامه خود دارد و جهاد دانشگاهی با داشتن وجه معتبر در بین اقشار مختلف جامعه می‌تواند رهبری آموزش های استان را با دارا بودن زیرساخت های مناسب و اعطای مدرک معتبر، برعهده گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های مشترک می تواند در راستای  توانمندسازی و ارتقای دانش عمومی و تخصصی کارفرمایان و خانواده های ایشان در حوزه های مختلف بسیار مؤثر و نتیجه بخش باشد.

گوهریان به تشریح ساختار کانون کارآفرینان برتر رسمی استان اصفهان اشاره کرد و اضافه کرد: کانون انجمن های کارفرمایان استان اصفهان در حال حاضر ۱۰۴ عضو فعال دارد و این کانون تلاش دارد عنوان ملک التجار را به عنوان نماد کارآفرینی کشوری به ثبت رساند و مقرر شده که گردهمایی کارآفرینان ملی را در عمارت انگورستان ملک اصفهان برگزار نماید.

در ادامه جلسه غلامرضا ریحانی معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان درباره دوره ها و کارگاه های آموزشی کوتاه مدت، وبینار ها و همایش هایی که این واحد بعضاً به صورت رایگان برای کارفرمایان برگزار می نماید اشاره کرد و گفت: این واحد مجوزهای لازم از دستگاه های ذی صلاح برای آموزش دوره های ویژه کارفرمایان از جمله دوره های آموزشی ایمنی و بهداشت کار، قانون کار و تأمین اجتماعی و آشنایی با طرح طبقه بندی مشاغل و... اخذ نموده است.

وی افزود: مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان ، نیز آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه های مختلف اعم از مالی، بازرگانی، قانون کار، قانون تأمین اجتماعی و کارآفرینی آماده همکاری با تمامی انجمن های صنفی و بنگاه های اقتصادی و صاحبان کسب و کارها است.

ریحانی در ادامه گفت: نمایندگی استانی رسانه خبری بازار کار که یکی از از قدیمی ترین و تخصصی ترین رسانه های خبری در حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی، در اختیار این واحد است و ظرفیت های لازم به منظور اعلام فرصت های شغلی، جذب و اشتغال نیروی انسانی مورد نیاز کارفرمایان استان را داشته و همچنین امکانات و توانایی های لازم به جهت پرورش نیروی انسانی متخصص با ویژگی های مورد نظر کارفرمایان، را نیزدارد.

در پایان این نشست مصوب شد به منظور توسعه همکاری ها، تفاهم نامه همکاری های دو جانبه بین طرفین منعقد گردد.

کلید واژه ها: کانون انجمن های کارفرمایان استان اصفهان معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان


نظر شما :