جهت گیری جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به سمت اجرای دوره های آموزشی تخصصی و پیشرفته

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۴ کد : ۵۸۳۹۵ آموزش و کارآفرینی تاپ خبر
تعداد بازدید:۱۵۸
با هدف گذر از دوره های آموزش عمومی معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به سمت اجرای دوره های آموزشی تخصصی و تخصصی پیشرفته جهت گیری کرد.
جهت گیری جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به سمت اجرای دوره های آموزشی تخصصی و پیشرفته

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، مهندس غلامرضا ریحانی معاون آموزش و کارآفرینی این واحد اظهار کرد: طی برنامه ریزی انجام شده با هدف گذر از دوره های آموزش عمومی و اجرای دوره های آموزش تخصصی، در سال گذشته بیش از ۶۸ درصد از عناوین دوره های اجرا شده این واحد مربوط به دوره های آموزشی تخصصی و تخصصی پیشرفته بود که البته از نظر تعداد فراگیران هنوز با اهداف ترسیم شده فاصله وجود دارد همچنین در سال ۱۴۰۱ استقبال بسیار خوبی از دوره های ارائه شده معاونت آموزشی از طرف دانشگاهیان و شهروندان صورت گرفت و این امر رشد بیش از ۱۲۰ درصدی درآمد را رقم زد.

ریحانی گفت: به منظور ارتقاء سطح آموزش ها و هم جهت با روند تغییرات فناوری و پاسخگویی به نیاز مخاطبان، دپارتمان های اشتغال و کارآفرینی علوم IT و هوش مصنوعی شکل گرفت و در سال جدید دپارتمان های نفت، گاز و پتروشیمی، فولاد و صنایع فلزی به جمع فعالیت‌های این معاونت اضافه می شود.

وی افزود: اخذ مجوزهای لازم از دستگاه های ذیربط از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، رجا، مؤسسه کار و تامین اجتماعی استان اصفهان و همکاری گسترده با سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی باعث شتاب دهی بیشتر به فعالیت‌های معاونت شده است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی عنوان کرد: طی سال گذشته بیش از ۵۷ هزار نفر دوره آموزشی در ۸ مرکز آموزش حضوری و یک مرکز آموزش الکترونیک در قالب ۷ گروه آموزشی با موفقیت اجرا شده است و برخی از این دوره ها با هدف تامین نیروی انسانی متخصص و با تضمین شغل برگزار می شود. به طور مثال فراگیران دوره های TTC یا تربیت مربی زبان انگلیسی، حسابداری، برنامه نویسی اندروید، هوش مصنوعی، داده کاوی و کارشناس فروش با طی موفقیت‌آمیز دوره جذب بازار کار شده و در مجموعه جهاد دانشگاهی و شرکت های طرف قرارداد به کار گرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: به منظور توسعه این مهم به دنبال راه اندازی و اخذ مجوز کاریابی داخلی هستیم تا در کنار رسانه بازار کار، مرکز مشاوره شغلی و خدمات کارآفرینی، کلینیک کسب و کار و همچنین مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) مجموعه کاملی از نیازسنجی و مخاطب شناسی تا آموزش اشتغال و کارآفرینی را شکل داده و نقش مؤثری در این زمینه ایفا نماییم.

کلید واژه ها: دوره های آموزشی تخصصی دوره های آموزشی تخصصی پیشرفته معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان


نظر شما :