به همت گروه پژوهشی برق کنترل جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان:

بهره برداری از دستگاه اندازه گیری ابعاد سرامیک به روش پردازش تصویر آغاز شد

۰۳ تیر ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۲ کد : ۵۸۵۶۹ پژوهشی تاپ خبر
تعداد بازدید:۲۲۷
دستگاه درجه بندی کیفیت سرامیک بر اساس اندازه گیری ابعاد سرامیک به همت گروه پژوهشی برق کنترل جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان با موفقیت به مرحله تجاری سازی رسید و بهره برداری صنعتی از آن آغاز شد.
بهره برداری از دستگاه اندازه گیری ابعاد سرامیک به روش پردازش تصویر آغاز شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، دکتر مسعود عسکری مدیر گروه پژوهشی برق کنترل این واحد اظهار کرد: یکی از پارامترهای مهم سنجش کیفیت سرامیک، دقیق بودن ابعاد آن است. در این دستگاه از آخرین فناوری های بینایی ماشین و پردازش تصویر برای اندازه گیری ابعاد سرامیک حین حرکت در خط تولید استفاده شده و دستگاه قادر است ابعاد سرامیک را با دقت و سرعت مناسب اندازه گیری کند.

عسکری افزود: این دستگاه در انتهای خط تولید سرامیک و قبل از واحد بسته بندی قرار می گیرد و به تولید کننده این امکان را می دهد که محصول تولید شده را از نظر کیفیت جداسازی نماید و با درجه کیفیت متفاوت وارد بازار کند.

وی ادامه داد: دستگاه اندازه گیری ابعاد سرامیک به روش پردازش تصویر به صنایع تولید کننده کاشی و سرامیک کمک می کند که کیفیت محصول تولیدی خود را بهبود بخشند و در زمینه صادرات توان خود را افزایش دهند.

مدیر گروه پژوهشی برق کنترل جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان عنوان کرد: این دستگاه که برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده در کارخانه پاسارگاد سرام آباده نصب شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
 

کلید واژه ها: دستگاه اندازه گیری ابعاد سرامیک به روش پردازش تصویر


نظر شما :