توسط واحد صنعتی اصفهان:

هشتمین دوره ‏ی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران برگزار شد

۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۴ کد : ۶۰۴۴ فرهنگی
تعداد بازدید:۸۰۴
مرحله مقدماتی دانشگاهی هشتمین دوره ‏ی مسابقات ملی مناظره ‏ی دانشجویان ایران توسط سازمان دانشجویان شعبه‏ ی صنعتی اصفهان برگزار شد.
هشتمین دوره ‏ی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، رئیس واحد صنعتی اصفهان در مرحله ‏ی مقدماتی دانشگاهی هشتمین دوره‏ ی مسابقات ملی مناظره‏ی دانشجویان ایران،گفت: مسابقات مناظره ‏ی دانشجوئی در دانشگاه صنعتی اصفهان، بعد از 6 دوره تأخیر در کشور از سال گذشته شروع شده و با وجود آنکه این مسابقات خیلی دیر در اصفهان آغاز شد ولی خیلی زود و زیبا درخشید و در دوره‏ ی هفتم این مسابقات تیم منتخب دانشگاه صنعتی اصفهان مقام دوم کشور را کسب نمود.

مهندس مرتضی تیموری افزود: با تمام وجود اعتقاد دارم، مناظره یک فرصت جامع و مادر است که همزمان چندین فرصت عالی فرهنگی همچون فرصت مطالعه، یادگیری، شکوفائی، حضور، همبستگی و فرصت درک متقابل را در خود جای داده است.

وی تصریح کرد: در مناسبات اجتماعی و فرهنگی درک متقابل از همدیگر را کم داریم. در جناح‏ های سیاسی و مباحث مختلف کشور در مجموع به دنبال نقاط ضعف یکدیگرند و چیزی جز نقاط ضعف را طرف مقابل بیان نمی‏شود، اما چیزی که کشور را از مشکلات به وجود آمده و یا مشکلاتی که توسط دشمنان برای کشور به وجود می‏آید، نجات می ‏دهد، بیان نقاط مثبت مشترک است.

وی خاطر نشان کرد: هر دو گروه مخالف و موافق برای بیان دیدگاه‏ های خود مطالعه و تحقیق می‏کنند و برای تقویت مهارت مناظره و درک متقابل تلاش می‏کنند و امیدواریم فرهنگ مناظره در همه‏‏ ی کشور به خصوص در لایه‏ های بالائی کشور نهادینه شود و به جای پرداختن به نقاط ضعف به نقاط مثبت مشترک بپردازیم که باعث وحدت و انسجام ملی شود و با این تدبیر بتوانیم از گردنه ‏های مختلف به وجود آمده به سلامت عبور کنیم.

گفتنی است؛ در این مرحله از میان 10 شرکت کننده، 6 تیم برگزیده به همراه یک تیم به عنوان بهترین بازنده به مرحله ی بعدی راه یافتند و در پایان مسابقات یک تیم به مرحله ی کشوری مسابقات معرفی خواهد شد.


نظر شما :