به مناسبت چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی؛

مراسم تجدید میثاق با شهدای جهاد دانشگاهی برگزار شد

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۳ کد : ۶۰۶۵۸ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۱۶۹
مراسم تجدید میثاق با شهدای جهاد دانشگاهی با حضور کارکنان واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی استان اصفهان برگزار شد.
مراسم تجدید میثاق با شهدای جهاد دانشگاهی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، مراسم تجدید میثاق و عطرافشانی قبور مطهر شهدای جهاد دانشگاهی همچنین قرائت زیارت عاشورا در جوار مضجع نورای شهدا در محل گلستان شهدای استان اصفهان به میزبانی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و با حضور جمعی از کارکنان جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، جهاددانشگاهی واحد اصفهان، پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان و مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان اصفهان برگزار شد.

گفتنی است مراسم تجدید میثاق با شهدای جهاد دانشگاهی هر ساله در ایام سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی اجرا می شود اما در تقارن چهل و سومین سالگرد جهاد دانشگاهی با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، با قرائت زیارت عاشورا معنویت این برنامه دوچندان شد.

پس از قرائت زیارت عاشورا کارکنان جهاددانشگاهی استان اصفهان ضمن تجدید میثاق با شهدای جهاد دانشگاهی و دیگر شهدای شاخص آرام گرفته در خاک پاک گلستان شهدای اصفهان قبور مطهر ایشان را عطرافشانی و گلباران کردند.

مهندس احمد پایداری معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در جوار آرامگاه شهید فرامرز آذری از شهدای جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: شهید فرامرز آذری سال 1357 با رتبه 51 در بین 75 هزار دانشجو در رشته تحصیلی مهندسی برق دانشگاه صنعتی اصفهان پذیرفته شد و علیرغم قبولی در امتحان اعزام به خارج از کشور در جوار دوستان خود که پیوسته او را ترغیب به ترک کشور میکردند همواره می گفت"دیگر وقت رفتن نیست باید ایستاد و انقلاب را به ثمر رسانید".

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان افزود: شهید آذری به عنوان یک مهندس در بسیاری از پروژه های جنگ تحمیلی از جمله پل های معلق که نقش به سزایی در پیروزی های رزمندگان اسلام داشت نقش آفرینی کرد.

وی به نقل از خانواده و همرزمان این شهید معزز گفت: شهید والامقام فرامرز آذری در بسیاری از مسائل فنی مهندسی جنگ گره گشا بود به طوری که در برخی از پروژه ها به صورت شبانه روزی و گاهاً بدون استراحت وظیفه خود را به ثمر می نشاند.

پایداری در پایان ضمن توصیه به پیمان ادامه دادن راه شهیدان افزود: شهید تا ابد زنده، شهید فرامرز آذری نیمه شب 29 بهمن سال 1364 در شمال فاو و حین انجام مأموریت بر اثر اصابت ترکش گلوله تانک به فیض رفیع شهادت نائل آمد.
 

کلید واژه ها: شهدای جهاد دانشگاهی چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی تجدید میثاق با شهدا


نظر شما :