به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان:

دوره آموزشی ارتباط مؤثر ویژه کارکنان انتظامات دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

۱۴ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۰ کد : ۶۴۳۸۵ فرهنگی تاپ خبر
تعداد بازدید:۱۱۸
گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با مشارکت معاونت فرهنگی–اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان دوره آموزشی "ارتباط مؤثر" را ویژه کارکنان انتظامات دانشگاه برگزار کرد.
دوره آموزشی ارتباط مؤثر ویژه کارکنان انتظامات دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با مشارکت معاونت فرهنگی–اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان دوره آموزشی "ارتباط مؤثر" را ویژه کارکنان انتظامات دانشگاه برگزار کرد.

دکتر غلامرضا قجاوند مدیر گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان اظهار کرد: با توجه به اهمیت مهارت ارتباط مؤثر در رفتار شغلی کارکنان انتظامات دانشگاه صنعتی اصفهان دوره آموزشی مذکور در دو گروه جداگانه و هر گروه 6 ساعت در محل تالار اندیشه معاونت فرهنگی-اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

قجاوند به اهمیت ارتقای سطح مهارت ارتباط مؤثر مخاطبان اشاره کرد و افزود: ارتباط مؤثر عبارت است از ارتباط بین دو یا چند شخص که در آن پیام موردنظر به‌درستی کدگذاری شده است، و از طریق کانال مناسب اخذ شده، سپس به‌ درستی رمزگشایی می‌شود و توسط گیرنده (ها) قابل درک است. به عبارت دیگر، ارتباط زمانی موثر اتفاق می‌افتد که همه طرفین (فرستنده و گیرنده) در آن، معانی مشابهی را به پیام اختصاص دهند و با دقت به آنچه گفته شد گوش کنند و به‌صورتی باشد که شنونده آن را به‌درستی بفهمد. در یک سازمان ، زمانی ارتباطات مؤثر خواهد بود که اطلاعات یا داده‌های به اشتراک گذاشته شده بین کارکنان، به‌طور مؤثری در موفقیت سازمان نقش داشته باشد.

تحلیل اهمیت ارتباط مؤثر، بیان جایگاه ارتباط مؤثر در مهارت های نرم، بیان تعاریف پایه از مفاهیم اصلی مانند ارتباط، ارتباط مؤثر و ... ، معرفی اجزای پیام، معرفی انواع ارتباط (کلامی و غیر کلامی)، ساختار ارتباط مؤثر، اصول شنوایی فعال، تعریف انواع هوش (هوش هیجانی، هوش اجتماعی و ...) و نقش آنها در ارتباط مؤثر از جمله سر فصل های مطرح شده در این دوره آموزشی بود و شرکت کنندگان در این دوره با انجام چند کار عملی به تمرین اصول ارتباط مؤثر پرداختند.

کلید واژه ها: ارتباط مؤثر گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان


نظر شما :