به مناسبت ۱۴ آبان ماه، روز فرهنگ عمومی؛

نشست "فرهنگ آینده و آینده فرهنگ" برگزار شد

۲۰ آبان ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۳ کد : ۶۴۵۹۱ فرهنگی
تعداد بازدید:۹۵
با مشارکت معاونت فرهنگی–اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان و گروه نیاز سنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، سمینار "فرهنگ آینده و آینده فرهنگ" برگزار شد.
نشست "فرهنگ آینده و آینده فرهنگ" برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، به مناسبت 14 آبان ماه روز فرهنگ عمومی، با مشارکت معاونت فرهنگی–اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان و گروه نیاز سنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، سمینار "فرهنگ آینده و آینده فرهنگ" با حضور جمعی از دانشجویان و کارکنان دانشگاه صنعتی اصفهان در محل تالار 8 این دانشگاه برگزار شد.

دکتر غلامرضا قجاوند مدیر گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد صنعتی اصفهان، به عنوان سخنران این سمینار به تبیین اهمیت آینده پژوهی در مسائل فرهنگی – اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: با توجه به ماهیت پر تغییر و خاصیت سیال فرهنگ و نیز تأثیر پذیری بسیار زیاد فرهنگ از سایر حوزه ها، ضرورت دارد آینده پژوهی فرهنگ به صورت علمی انجام شود.

قجاوند چهار ویژگی آینده را نوسان زیاد، عدم قطعیت، ابهام و پیچیدگی برشمرد و تأکید کرد: ما و فرزندان ما باید برای زندگی خوب در آینده به اندازه کافی مهارت افزاییداشته باشیم.

وی در ادامه با تعریف مفاهیمی مانند مهارت نرم و مهارت سخت، فناوری نرم و فناوری سخت، اقتصاد نرم، صنایع نرم، صنایع فرهنگی، صنایع خلاق و ... به بیان نقش و اهمیت فناوری های نرم و صنایع خلاق در آینده پرداخت و نقش فناوری های نرم در زندگی ومشاغل آینده را برای شرکت کنندگان در این وبینار تحلیل کرد.

کلید واژه ها: آینده پژوهی فرهنگ مهارت افزایی وبینار فرهنگ آینده و آینده فرهنگ


نظر شما :