مشارکت جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در طرح پایش اشتغال استان اصفهان

۲۷ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۲ کد : ۶۷۶۷۷ آموزش و کارآفرینی تاپ خبر
تعداد بازدید:۱۵۴
جلسه توجیهی طرح پایش اشتغال با حضور کارشناس اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان برگزار شد.
مشارکت جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در طرح پایش اشتغال استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال است و رئیس جمهور در آغاز دولت بحث ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی را تبیین کرد که امروز بالغ بر یک میلیون شغل سنواتی ایجاد شده است. با همکاری تنگاتنگ میان معاونت اشتغال وزارت کار و شرکت اپراتور مجری طرح پایش اشتغال، بحث صحت سنجی آمار اشتغال ایجادی تقویت و تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده مشخص می‌شود.

شهرزاد مشرفی مسؤول دپارتمان کسب و کار جهاددانشگاهی صنعتی با اشاره به اینکه مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی این واحد از مجریان این طرح است اظهار کرد: نظارت میدانی با همراهی مراکز مشاوره و کارآفرینی آغاز شده که وظیفه نظارت بر اشتغال ایجادی کل جامعه آماری را بر عهده دارند.

وی اعلام کرد: جلسه توجیهی با حضور کارشناس اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان و تعدادی از ناظرین در ساختمان جهاددانشگاهی برگزار شد تا علاوه بر تشریح فرآیند اجرای طرح به سؤالات مطرح شده پاسخ داده شود.

مشرفی افزود: در گذشته با اعطای تسهیلات اشتغال زایی، نظارت بر فرآیند طرح انجام نمی شد و گاهاً منابع دچار انحراف می شد اما اکنون به کمک این مراکز با انجام تماس در چند مرحله نظارتی از ایجاد اشتغال واقعی اطمینان حاصل می شود.

مسؤول دپارتمان کسب و کار جهاددانشگاهی صنعتی فرایند نظارت را سه مرحله «صحت‌سنجی پیامکی»، «صحت‌سنجی تلفنی» و «نظارت میدانی» عنوان کرد و گفت: مهمترین بخش نظارت اشتغال، مرحله نظارت میدانی است.

وی خاطرنشان کرد: هدف بلند مدت در موضوع نظارت این است که این نوع نظارت، از فرایند دریافت تسهیلات تا اجرای پروژه و پس از آن را شامل شود و ناظر فنی علاوه بر بازدید میدانی باید طی فرایند کار مشاوره، ارائه راهنمایی و کمک به بهبود اثربخشی را برای صاحب طرح داشته باشد.

مشرفی تصریح کرد: هدف اصلی طرح به لحاظ ملی، ایجاد و توسعه و پایداری مشاغل در زیست بوم ملی اشتغال و کمک به رونق معیشت مردم است. سازمان هایی نظیر بانک‌ها و بازار سرمایه، مراکز مشاوره، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های ثبت، در این جریان کمک رسانی خواهند کرد.

کلید واژه ها: طرح پایش اشتغال


نظر شما :